کد خبر:39141
پ
فائزه زهرا میرزا

پیام دکتر فائزه زهرا میرزا به مناسبت سی‌سالگی میراث مکتوب

به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب، تبریکات صمیمانه خود را خدمت جناب آقای دکتر اکبر ایرانی و همکاران محترم این مؤسسه ابراز می‌‌دارم.

میراث مکتوب- یادم می‌آید حدود ۲۰ سال پیش، طی دورهٔ دکتری در دانشگاه تهران، توسط دکتر عارف نوشاهی با دکتر اکبر ایرانی آشنا شدم. خوشبختانه پایان‌نامهٔ من با عنوان «محک خسروی» تألیف جد مادری‌ام «میرزا خسرو بیگ گرجی» از همین مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب در سال ۲۰۱۱م منتشر گردید و در سال بعد به عنوان برندهٔ جایزهٔ پروین اعتصامی شناخته شد. این افتخار نه تنها برای من بلکه برای این مؤسسه نیز افتخارآفرین است.

به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب، تبریکات صمیمانه خود را خدمت جناب آقای دکتر اکبر ایرانی و همکاران محترم این مؤسسه برای ترویج و حفظ میراث ادبی فارسی ابراز می‌‌دارم. این مؤسسه نه تنها به انتشار و حفظ میراث مکتوب می‌پردازد، بلکه با برگزاری جلسات ادبی ماهیانه، از استادان، دانشوران و پژوهشگران دعوت می‌کند تا دیدگاه‌های خود را دربارهٔ ادبیات فارسی و ادبیات جهان اسلام به اشتراک بگذارند. به نظرم این‌گونه فعالیت‌ها در ایجاد انگیزه و علاقه در نسل جوان نقش بزرگی دارد؛ چون از این طریق آنها به پیروی از این استادان و محققان برای اعتلا و ارتقای ارزش‌های ادب و فرهنگ فارسی گام‌های نخستین خود را برمی‌دارند و به عنوان چراغی در مسیر گسترش علم و دانش روشن خواھند شد.

همچنین، نشریه‌های پژوهشی و علمی این مؤسسه با نام «آینهٔ میراث»، «گزارش میراث» و «میراث علمی اسلام و ایران»، هر کدام به عنوان یک مجموعه اطلاعات بسیار مفید و دستاورد پژوهش‌های جدید در زمینهٔ ادبیات ایران و جهان اسلامی شناخته می‌شوند.

با آرزوی برقراری و پیروزی همیشگی برای مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب و دکتر اکبر ایرانی و سایر همکاران گرامی.

فائزه زهرا میرزا

دانشیار زبان و ادبیات فارسی

دانشگاه کراچی

٢٤ فوریه، ۲۰۲۴م

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612