کد خبر:39553
پ
علی جنتی 2

کارنامهٔ درخشان مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب

علی جنتی: کارنامهٔ درخشان مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب ثمرهٔ پشتکار و تلاش خستگی‌ناپذیر دوست گرانقدر و دانشمندم دکتر اکبر ایرانی و همکاران ایشان است.

میراث مکتوب- به نام خداوند جان و خرد / کز این برتر اندیشه برنگذرد

سرزمین ایران و حوزهٔ فرهنگی و تمدنی آن مهد پرورش دانشمندان و متفکران برجسته‌ای است که هریک آثار ماندگاری از خود به‌جای گذاشته‌اند که امروز مورد استفادهٔ محققان در سطح جهانی است. احیای آثار علمی و تاریخی گذشته در حوزهٔ اسلام و ایران که گاه در فراز و نشیب زمان به فراموشی سپرده شده و یا مورد غفلت قرار گرفته کاری است بس سترگ که می‌تواند چراغ راه آینده برای نسلی باشد که عمیقاً نیازمند مطالعهٔ آثار مکتوب گذشته است. کارنامهٔ درخشان مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب در شناسائی، معرفی و تصحیح متون خطی ارجمند، ثمرهٔ پشتکار و تلاش خستگی‌ناپذیر دوست گرانقدر و دانشمندم دکتر اکبر ایرانی و همکاران ایشان است که به‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات فراوان و گاه بی‌مهری‌ها در طول سی سال گذشته راهی را گشودند که این نهاد به کانون تجمع اساتید برجسته، نویسندگان، شاعران، ایران‌شناسان و پژوهشگران و جذب محققان جوان بدل گردید و هریک در این مسیر گام‌های بلندی برداشتند. انتشار مقالات ارزشمند در مجلات آینهٔ میراث، گزارش میراث و میراث علمی اسلام و ایران و چاپ نسخ خطی ماندگار، نمونه‌ای از احیای میراث فرهنگی گذشته است.

اینجانب در طول دورهٔ مسئولیت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نزدیک شاهد تلاش شوق‌انگیز و همکاری اساتید و محققان اندیشمند با مؤسسه بودم و امیدوارم توانسته باشم هرچند اندک به رفع موانع و تسهیل فعالیت‌های آن کمک کرده باشم.

علی جنتی

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612