کد خبر:39396
پ
سید سلمان صفوی

میراث مکتوب؛ مهمترین مؤسسهٔ ایران‌شناسی فرهنگی

سید سلمان صفوی: به نظر فقیر اکنون مهمترین مؤسسهٔ ایران‌شناسی فرهنگی، «مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب» است که اعتبار جهانی دارد.

میراث مکتوب- «هُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ»

به مناسبت سی‌سالگی مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب

«مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب»، ستارهٔ درخشان حوزهٔ احیای میراث مکتوب ایران بزرگ فرهنگی است.

به نظر فقیر اکنون مهمترین مؤسسهٔ ایران‌شناسی فرهنگی، «مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب» است که اعتبار جهانی دارد.

این مؤسسه تاکنون ۳۹۰ متن فارسی و عربی از میراث کهن ما را منتشر کرده است. میراث مکتوب همچنین سه مجلهٔ علمی آینه میراث، گزارش میراث و میراث علمی اسلام و ایران، را منتشر می‌کند که هر کدام در جای خود پُرقدر و ارزش هستند.

انتشار نسخهٔ الکترونیک کتاب‌های مؤسسه در داخل و خارج، اسباب سهولت دسترسی محققین خارجی و ایرانیان خارج از کشور به آثار مؤسسه شده است.

اقدام این مؤسسه برای ثبت جهانی پاره‌ای از نسخه‌های خطی ایرانی کاری بزرگ و ماندگار است.

برگزار کردن جلسات ماهانهٔ ناهار درویشی و دعوت از اهل علم و ادب و موسیقی برای آشنایی بیشتر و گفتگو یکی از نوآوری‌های شیرین این مؤسسه است.

صبر و تحمل، تدبیر و درایت دکتر ایرانی در مدیریت این مؤسسه در دورهٔ پُرفراز و نشیب سی سال گذشته علیرغم همهٔ بی‌مهری‌های برخی مدیران ارشد دولتی از عوامل مهم استمرار حیات طیبهٔ این مؤسسه است. عشق پایدار کارکنان این مؤسسه به فرهنگ ایرانی و قناعت طبع آنها از عوامل دیگر موفقیت و همبستگی مؤسسه بوده است. تواضع و احترام به اهل علم از عوامل جذب محققین و متفکرین به این مؤسسه شده است.

توفیق روزافزون آقای دکتر اکبر ایرانی و همکاران فرهیحته‌شان را از خدای حکیم آرزو می‌کنم و امیدوارم بیش از پیش شاهد موفقیت‌های مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب باشیم.

سید سلمان صفوی
آکادمی مطالعات ایرانی لندن
۱۵ اسفند ۱۴۰۲
لندن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612