کد خبر:39855
پ
DSC01857 (1)

میراث مکتوب گنجینه‌‌ای برای خبرنگار حوزه کتاب

برای من که شیفته فردوسی و سروده‌هایش بودم مگر بهتر از این هم می‌شد که بتوانم در این مرکز از سخنان استادانی چون زنده‌یاد ابوالفضل خطیبی و… بهره ببرم و بیشتر با فرهنگ و تاریخ سرزمینم آشنا شوم.

میراث مکتوب- میراث مکتوب را با نشستی درباره تصحیح نسخه‌ای از شاهنامه شناختم. برای من که شیفته فردوسی و سروده‌هایش بودم مگر بهتر از این هم می‌شد که بتوانم در این مرکز از سخنان استادانی چون زنده‌یاد ابوالفضل خطیبی و… بهره ببرم و بیشتر با فرهنگ و تاریخ سرزمینم آشنا شوم.

به یاد دارم که سال ۸۴ بود به عنوان خبرنگار خبرگزاری کناب برای پوشش خبری این نشست وارد این مجموعه فرهنگی شدم. به قدری جذب کتابخانه سترگش شدم که دلم می‌خواست ساعت‌ها بنشینم و کتاب‌هایش را ورق بزنم. برای من که خبرنگار حوزه کتاب بودم گویی وارد گنجینه‌ای شده بودم پر از کتاب‌های تاریخ و فرهنگ ایران زمین و نسخه‌های خطی گوناگون.

‌به گمانم از سی‌امین نشست میراث مکتوب تا چندی پیش که صد و هفتاد و یکمین نشست میراث مکتوب برگزار و کتاب تاریخ خلیح فارس رونمایی شد نزدیک به ۲۰ سال می‌گذرد و من همواره همراهش بوده‌ام. شاید گاهی به دلیل تداخل برنامه‌ها نمی‌توانستم در جلسات شرکت کنم اما هماره پیگیر برنامه‌ها و انتشار کتاب‌هایش بوده‌ام.

در اینجا باید از دو تن یاد کنم که همواره با گشاده‌رویی از من استقبال کرده‌اند؛ نخست آقای دکتر اکبر ایرانی، مدیر نیک‌اندیش میراث مکتوب که آثار ارزشمندی را در این مرکز به چاپ رساند و ۳۰ سال است که با عشق و دلبستگی به کتاب فعالیت می‌کنند و دوم بانو زینب پیری نازنین که در این ۲۰ سالی که می‌شناسمش مهربانی و فروتنی‌اش به خاطرم مانده است.

امید که همواره همکاران سختکوش این مجموعه تندرست و شادکام باشند و میراث مکتوب بماند و بپاید و در فرهنگ ایران زمین ماندگار باشد.

آناهید خزیر، دبیر سرویس تاریخ و سیاست خبرگزای کتاب ایران (ایبنا)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612