کد خبر:39216
پ
سی سالگی میراث 1

میراث مکتوب تاریخ ملی و فرهنگی را زنده نگه می‌دارد

استاد دانشگاه جی سی لاهور پاکستان: میراث مکتوب، خزینه و ثروتی می‌باشد که تاریخ ملی و فرهنگی کشور و ملت را زنده نگه می‌دارد.

میراث مکتوب- دو یار زیرک و از بادهٔ کهن دو منی / فراغتی و کتابی و گوشهٔ چمنی

حراست و نگهداری میراث علمی و فرهنگی یک کشور فریضه مهم و مقدسی به شمار می‌رود؛ به خصوص میراث مکتوب، خزینه و ثروتی می‌باشد که تاریخ ملی و فرهنگی کشور و ملت را زنده نگه می‌دارد. سرزمین ایران، از دیرباز و ازمنهٔ قدیم از این ثروت مالامال و غنی بوده است و در زمان ما مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب و اسناد ملی ایران، در نگهداری و ترویج و اشاعت دولت علمی و فرهنگی این ارث نیاکان، حکیمانه مشغول انجام خدمات بزرگی می‌باشد.

و چون سخن از میراث مکتوب ملی ایران رود، نام بزرگ و سترگ جناب دکتر اکبر ایرانی با نور و ضیای تابناکی به صفحهٔ ذهن جلوه‌گر می‌شود. ما دانشجویان پاکستانی دانشگاه تهران، ۲۵-۲۶ سال پیش، هنگام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شاهد فعالیت‌های دکتر اکبر ایرانی بوده‌ایم و در این دوران، کنگره‌ها و همایش‌هایی در زمینهٔ نسخه‌های خطی و ایرج افشار، اقبال لاهوری… که به توسط و همکاری ایشان در ایران و پاکستان برگزار شد، لایق صد آفرین و تحسین می‌باشد. همین‌طور چاپ و انتشار آثار مهم قدیم و باارزش در ایران و خارج از ایران، مانند کار علمی و تحقیقی دکتر عارف نوشاهی به ویژه فهرست آثار چاپی فارسی در شبه‌قاره و … در کارنامه میراث مکتوب و دکتر اکبر ایرانی دیده می‌شود.

اینجانب دکتر محمداقبال شاهد، استاد ممتاز دانشگاه جی سی لاهور، از طرف خویش و جامعهٔ علمی و فرهنگی پاکستان، به مناسبت تکمیل سی سال موفق، قدردانی می‌کنم و تبریک و تهنیت تقدیم می‌کنم.

میراث مکتوب زنده‌باد

دوستی ایران و پاکستان پاینده باد

دکتر محمد اقبال شاهد

پروفیسر امریطس

دانشگاه جی سی لاهور پاکستان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612