کد خبر:3604
پ
sotode-manocher-m

باید آنچه را از دانشمندان گذشته به ما رسیده است پاس داشت

دریغ است که راه محققان و دانشمندان فارسی را رها کرد باید همت کرد و آنچه را از دانشمندان گذشته این رشته به ما رسیده است پاس داشت و راه آنان را پیمود.

میراث مکتوب – آیین بزرگداشت یکصمین سالگرد تولد دکتر منوچهر ستوده و مراسم رونمایی از کتاب سرو کهنسال با حضور جمعی از پژوهشگران روز چهارشنبه دوم مرداد در دانشگاه گیلان برگزار شد.
آنچه در ادامه می‌آید پیام دکتر منوچهر ستوده به این مراسم است:

«بقول خواجه ابوالفضل بیهقی «بدست من امروز جز این قلم نیست باری خدمتی می‌کنم».
اگر با این قلم دل سپید کاغذ را سیاه می‌کنم برای آن جوانان پاک سرشتی است که چونان من با عشق به زبان و ادبیات فارسی به تحصیل در این رشته روی آورده اند. عاشقان پاکبازی که قلبشان برای فرهنگ ایران و ادب فارسی می طپد مخاطب من آنانند و می خواهم آن عزیزان را هشیار کنم که در نظر بنده وضع تحقیق در ادبیات فارسی و خاصه نقد ادبی در کشور ما رو به افول است. باید همت کرد و آنچه را از دانشمندان گذشته به ما رسیده است پاس داشت و راه آنان را باید پیمود.
دریغ است که راه محققان و دانشمندان فارسی را رها کرد. باید همت کرد و آنچه را از دانشمندان گذشته این رشته به ما رسیده است پاس داشت و راه آنان را پیمود. راهی بس دشوار و پر پیچ تاب است اما روشن و پیداست.
باید با سواد شده و از جهل و نادانی پرهیز کرد. خود دست به زانو نهید و به پا خیزید و برای پیشبرد تحقیقات ادبی حرکت کنید.
یادآور می شود کتاب سرو کهنسال به مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سال ولادت دکتر منوچهر ستوده دانشمند، ایرانشناس، پژوهشگر، شاعر، نویسنده، استاد دانشگاه تهران، استاد جغرافیای تاریخی با عنوان سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده) تدوین شده است.
در این اثر مقالات و اشعار گوناگونی در مورد زندگی و خاطرات و سفرهای دکتر منوچهر ستوده درج شده است . در این کتاب آثاری از استاد زنده یاد ابراهیم پورداوود، استاد ایرج افشار، استاد دکتر محمد دبیر سیاقی، دکتر ابراهیم باستانی پاریزی، دکترمحمد جعفر یاحقی، استاد عنایت الله مجیدی، استاد عبدالرحمن عمادی، استاد فریدون نوزاد، استاد مصطفی فرضپور ماچیانی، دکتر ابراهیم شکری دکتر، دکتر علی عبدلی، دکتر علی رفیعی، دکتر افشین پرتو، مومن منفرد، آذر جاودان، هوشنگ عباسی، محسن آریاپاد منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612