پ

گزارش تصویری نود و هفتمین محفل ماهانۀ میراث مکتوب

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، امروز چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نود و هفتمین محفل ماهانه و دوستانۀ مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، موسوم به چهارشنبه‌های دیدار، در سالن کتابخانۀ این مؤسسه برگزار شد.

محفل این ماه مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به یاد مرحوم منوچهر ستوده، ایرانشناس، جغرافی‌دان تاریخی، پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران، (۱۳۹۵ ـ ۱۲۹۲) برگزار شد.

در ابتدای این نشست قطعۀ موسیقی میراث مکتوب با خوانندگی غلامرضا رضایی، آهنگسازی پیروز ارجمند، تنظیم مهران اکرمی، و با شعری از سیدعلی موسوی گرمارودی، که در آیین گرامیداشت سی‌سال تلاش مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب رونمایی شده بود، پخش شد.

در ادامه دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، پس از سلام و خیر مقدم و تبریک سال نو به حاضران، به درگذشت دکتر محمود مدبری در هفتۀ گذشته اشاره کرد و ایشان را استادی نجیب و فردی انسان‌دوست و دارای فضایل اخلاقی توصیف کرد.

سپس کلیپی حاوی تصاویری از دکتر مدبری و آثار ایشان و جملاتی از دکتر شفیعی کدکنی دربارۀ ایشان پخش شد.

در ادامه الوند بهاری دقایقی از ویژگی‌های شخصیتی و خدمات زنده‌یاد محمود مدبری سخن گفت.

در بخش بعدی نشست، دکتر ایرانی با اشاره به این که قرار بود در این جلسه دکتر صادق سجادی دربارۀ زنده‌یاد منوچهر ستوده سخن بگوید اما به دلیل کسالت نتوانست حضور پیدا کند، خود به ذکر خاطراتی از این استاد پرداخت و مستند کوتاه تلویزیونی چراغداران دربارۀ دکتر منوچهر ستوده به همت محمد حسینی باغسنگانی و روایت بهروز رضوی، پخش شد.

دکتر ایرانی در ادامه از چاپ و انتشار شماره جدید فصلنامه «گزارش میراث» (دوشمارۀ ۹۹-۹۸) خبر داد و سپس کتاب‌های اهدایی میهمانان را معرفی کرد.

یکی از این آثار جلد ۲۲ «فرهنگنامه کودک و نوجوان» بود که خانم نوش‌آفرین انصاری که در جلسه حاضر بودند به صورت کوتاه توضیحاتی دربارۀ آن ارائه کردند.

همچنین جاوید قربان اوغلی، دومین سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، به مناسبت اهدای کتاب «با ماندلا در کشور رنگین کمان» به میراث مکتوب، چند جمله‌ای دربارۀ کتاب خود و ماندلا سخن گفت.

شعرخوانی پوراندخت برومند دختر زنده‌یاد ادیب برومند و محسن ابریشمچی پایان‌بخش جلسه بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612