کد خبر:35583
پ
واقف لاهوری

تصحیح دیوان واقف لاهوری

مدیر انتشارات شهرستان ادب گفت: برای نخستین بار تصحیح دیوان واقف لاهوری به ‌قلم محمدحسین انصاری‌نژاد در اختیار علاقه‌مندان شعر فارسی قرارمی‌گیرد.

میراث مکتوب- محمدامین اکبری، درباره طرح جدید انتشارات شهرستان ادب با عنوان «گنجنامه» گفت: در این طرح یک رده جدید به کتاب‌های انتشارات شهرستان ادب اضافه شده که به شعر کلاسیک فارسی به‌ویژه سبک هندی اختصاص دارد که کمتر به آنها پرداخته شده است.

اکبری ادامه داد: نخستین کتاب این طرح، غزلیات بیدل دهلوی بود که برای نخستین بار تصحیح علمی و درستی از آن انجام شد. این کتاب را در دو مجلد در سال ۱۴۰۰ منتشر کردیم. تصحیح این غزلیات بر عهده سیدمحمدمهدی طباطبایی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و علیرضا قزوه بوده است که چاپ اول آن به اتمام رسیده و چاپ دوم آن را در دست انتشار داریم؛ البته ویراست دوم تغییرات عمده‌ای نسبت به چاپ اول پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کتاب دوم طرح گنجنامه، دیوان واقف لاهوری است،عنوان کرد: لاهوری یکی از شاعران مهم قرن یازدهم است. این دیوان اولین بار است که تصحیح می‌شود و به‌زودی چاپ و روانه بازار کتاب خواهد شد. تصحیح دیوان واقف لاهوری توسط محمدحسین انصاری‌نژاد انجام شده است.

مدیر انتشارات شهرستان ادب بیان کرد: یک تصحیح از دیوان کلیم توسط محمد قهرمان بیش از سه دهه پیش انجام و توسط انتشارات آستان قدس منتشر شد. ما آن را با ویرایش تازه و در شکل و شمایل نو در دست انتشار داریم.

وی همچنین گفت: چندین کتاب دیگر هم در دست تصحیح داریم و تلاش می‌کنیم دیوان‌ها و مجموعه اشعار فارسی‌زبانان را که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و تصحیح خوبی از آنها در بازار نیست، تصحیح و منتشر کنیم.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612