کد خبر:18539
پ
IMG_0010

پیام تبریک مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به سید عباس صالحی

دکتر اکبر ایرانی، در پیامی انتصاب سید عباس صالحی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک گفت.

میراث مکتوب – دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در پیامی انتصاب دکتر سید عباس صالحی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک گفت.

متن پیام مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سید عباس صالحی

وزیر فرهیخته و فرهنگ­دوست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتخاب شایستۀ جنابعالی را به وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک عرض می­کنم. اهالی فرهنگ و هنر همواره چشم داشته ­اند که کاردان و فرهیخته ­ای ازمیان خود آنان، به عرصۀ خطیر فرهنگ قدم گذارد، چرا که گوهر فرهنگ و هنر شجرۀ طیبه­ ای است که به مصداق کریمۀ “کلّ یعمل علی شاکلته” حضور فردی را می­ طلبد که آب کم جوید و تشنگی آورد به دست. طبعاً اگر اهالی فرهنگ احساس کنند، کسی که زمام این وزارتخانه را به دست خود گرفته است، دغدغه ­های آنان را دارد، امیدوار خواهند شد که گرۀ همۀ مشکلات پیش پای، به دست او گشوده خواهد بود. وزیری چون شما که کتاب­خوان است و کتابشناس و  هنر را می­بیند و می­فهمد، بی ­تردید همه مشتاقانه دست او را خواهند فشرد و از یاری دادن به او دریغ نخواهند کرد. مسلم است که حل دشواری­ های پرپیچ و خم فرهنگ با حمایت و نظارت آن وزارتخانه، صرفاً با یاری و همفکری اصحاب فرهنگ میسر می­شود و این مهم زمانی مقدور خواهد شد که بتوان اعتماد فرزانگان فرهنگ و هنر را جلب کرد. بحمدالله این شایستگی و توانمندی در شما وجود دارد که توجه و نظر اصحاب فرهنگ را به خود بیشتر کنید و آنان را بازوان توانمند خود بدانید و با مشورت و همفکریشان راهشگایی نمایید.

مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با ابراز خرسندی از انتخاب آن اندیشمند گرامی، با همفکری خیل عظیمی از علاقه ­مندان به فرهنگ و میراث ایرانی اسلامی، درخدمت خواهد بود. اینجانب از خداوند متعال برای تحقق برنامه­ ها و آمال مقدسی که در پی تحقق آنید، آرزوی توفیق و سرافرازی دارد و امیدوار است در دوران مدیریت آن بزرگوار، چرخ فرهنگ و هنر پر شتاب ­تر از پیش، بگردد و اهالی دلسوز آن با انگیزه و شوق بیشتر بتوانند گام­ هایی بلند بردارند.

حکیم ابوالقاسم فردوسی زیباترین تصویر را از تلفیق فرهنگ و هنر و خرد چون چراغی فرا راه ترسیم کرده است:

کــه  فـرهنـگ  آرایـش  جـان  بـود            

ز گوهـر سخن گفتـن آسـان بـود

گهر بی هنر، زار و خوار است و سست             

بـه فرهنـگ باشـد روان تندرسـت

جـز  از  نیـکنـامی و فـرهنـگ  و داد          

ز رفـتـار  گیـتـی مگـیـریـد  یـاد

تـو را بـا هنـر، گـوهـر اسـت و خـرد          

روانـت هـمـی از تـو رامـش  بـرد

هـمـیـشــه خـردمـنـد   امـیــدوار            

نبـیـنـد بـه جـز شـادی از روزگـار

اهل فرهنگ جز تندرستی روان، شادی و امنیت خاطر و آرامش فکر و خرد، توقعی دیگر ندارند، همچنین اهل فرهنگ که خود تابع قانون و اصول مصرح در قانون اساسی هستند، انتظاری جز حمایت و رعایت قانون ندارند. ادامۀ راه گذشتگان در مبارزه با قانون گریزان و کسانی که در سایه، خود را عین قانون می­ دانند، کاری بس دشوار اما بسیار ضروری است و دوستداران فرهنگ و هنر، تمام توش و توان خود را برای تقویت پایه­های هویتی و تحکیم مبانی دینی و تقویت اصول فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی بکار خواهند بست تا حرکتی سازنده در دوران با شکوه حضور آن جناب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جنبش درآید و دستاوردهای ارزشمندی محقق شود. این مهم با لطف الهی و همفکری اصحاب فرهنگ عینیت خواهد یافت. ان شاءالله تعالی.

اکبر ایرانی

مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612