کد خبر:36301
پ
5462747-2

نفحات‌الانس و تذکره‌الاولیا دو شیوه در تذکره‌نویسی صوفیان

نشست «نفحات الانس و تذکرة الاولیا دو شیوه در تذکره‌نویسی صوفیان» از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ جامی با سخنرانی بهرام پروین گنابادی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- مقام بلند جامی در شعر، ادب و عرفان و نیز تألیفات ارزشمندش در حوزه‌ی تصوف سبب شد که همپای اقبالِ امیران تیموری، دانشمندان، اهل‌ علم و صوفیان سراسر جهان اسلام نیز آثارش را چونان ورق زر ببرند. در میان آثار جامی، نفحات‌الانس به عنوان مأخذی دست‌ اول و موثق در شرح‌ حال بزرگان تصوف و به‌ویژه سلسله‌ی نقشبندیه جایگاه خاصی دارد به شکلی که مأخذ عمده‌ی تألیف تذکره‌های بعدی و کتبِ مرجع اهل تصوف شد.
در این درس‌گفتار با مقایسه‌ی بخش‌هایی از نفحات‌الانس با تذکره‌الاولیا عطار علاوه بر بحث درباره‌ی تطور تذکره‌نویسی صوفیان، تفاوت نوعِ‌ نگاه و شیوه‌‌ی تألیف این دو تذکره معتبر را بررسی کنیم.

دهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ جامی با سخنرانی دکتر بهرام پروین گنابادی در روز چهارشنبه اول آذر ساعت ۱۶ با عنوان «نفحات الانس و تذکرة الاولیا دو شیوه در تذکره‌نویسی صوفیان» در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

نفحات الانس و تذکرة الاولیا دو شیوه در تذکره‌نویسی صوفیان

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612