کد خبر:38654
پ
مجموعه-آثار-ابن_خفیف-شیرازی 2

نقد و بررسی «مجموعه آثار ابن خفیف شیرازی»

نشست نقد و بررسی کتاب «مجموعه آثار ابن خفیف شیرازی» با حضور نصرالله پورجوادی، سعید کریمی، کورش کمالی سروستانی و معین کاظمی‌فر برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- به تازگی مجموعه آثار ابن خفیف شیرازی در دو مجلد به اهتمام دکتر معین کاظمی‌فر از سوی نشر نگاه معاصر منتشر شده است.

شیخ کبیر ابوعبدالله ابن خفیف شیرازی عارفی است که نام او بسیار شنیده شده اما آثارش کمتر خوانده شده است. محقق عرفان اسلامی به هر تحقیق معتبر و اصیل در باب تاریخ و تحولات تصوف مراجعه کند نام ابن خفیف را در زمره‌ی شاخص‌ترین چهره‌های عرفان اسلامی می‌یابد اما با این‌همه وی در سرزمین خود کمابیش ناشناخته مانده و هموطنان او چندان به تصحیح و انتشار آثار او همت نکرده‌اند. گویا هر چقدر وی در کشور زادگاهش غریبه بوده است نزد عرفان‌پژوهان و اسلام‌شناسان غربی شناخته شده و مورد توجه بوده است. از این رو است که مهم‌ترین تحقیقات راجع به او را باید در آثار کسانی چون لویی ماسینیون، فریتز مایر و هلموت ریتر جست‌وجو کرد.

نشست هفتگی شهر کتاب با همکاری دانشنامۀ فارس در روز سه‌شنبه اول اسفند ساعت ۱۶ به نقدوبررسی کتاب «مجموعه آثار ابن خفیف شیرازی» اختصاص دارد که با حضور نصرالله پورجوادی، سعید کریمی، کورش کمالی سروستانی و معین کاظمی‌فر در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

مجموعه آثار ابن خفیف شیرازی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612