کد خبر:5073
پ
shahtahmasebi-l

«شاهنامه شاه طهماسبی» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «شاهنامه شاه طهماسبی» ۸ اردیبهشت ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

میراث مکتوب – آیین رونمایی از کتاب «شاهنامه شاه طهماسبی» ۸ اردیبهشت ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی از «شاهنامه شاه طهماسبی»، با حضور و سخنرانی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر، مهدی حسینی و دیگر هنرمندان و پژوهشگران روز دوشنبه،‌ ۸ اردیبهشت ۹۳ در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

شاهنامه شاه طهماسبی حاوی تصاویر ۱۱۶ نگاره، جلد، آستر بدرقه، سرلوح و دیگر تذهیب‌های موجود در موزه هنرهای معاصر، به همراه ۳۳ نگاره از موزه متروپولیتن، ۱۰ نگاره از مجموعه خلیلی در لندن، ۹ نگاره از بنیاد آقاخان، ۳ نگاره از موزه هنرهای ‌اسلامی قطر، ۱۳ تصویر متن شاهنامه (نمونه خط و جدول‌بندی) و یک نگاره از موزه رضا عباسی تهران است که هر کدام از این نگاره‌ها، شرحی به دو زبان فارسی و لاتین دارد.

مقدمه این اثر را «علی معلم دامغانی»، «محمود فرشچیان» و «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاشته‌اند. این کتاب در قطع سلطانی و با صحافی نفیس و قاب در ۴۲۰ صفحه توسط انتشارات فرهنگستان هنر به چاپ رسیده ست.

انتشار این اثر ارزشمند تاریخی پس از سال‌ها پژوهش و تحقیق با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران و حمایت بانک پاسارگاد محقق شد.

رونمایی از این اثر نفیس، دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در سالن ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، پایین‌تر از طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612