کد خبر:3577
پ
zendegidaneshvaran

انتشار مجلد پنجم از زندگینامه علمی دانشوران

زندگینامۀ علمی دانشوران شرح زندگی بیش از پنج‌ هزار دانشمند علوم دقیق را در دسترس اساتید، دانشجویان و دانش‌‌پژوهان قرار می‌دهد و آنان را با کوشش عظیمی که بزرگان علم برای پیشرفت آن کرده و رنجی که در این راه برده‌اند آشنا می‌‌سازد

میراث مکتوب – زندگینامۀ علمی دانشوران شرح زندگی بیش از پنج‌ هزار دانشمند علوم دقیق را در دسترس اساتید، دانشجویان و دانش‌‌پژوهان قرار می‌دهد و آنان را با کوشش عظیمی که بزرگان علم برای پیشرفت آن کرده و رنجی که در این راه برده‌اند آشنا می‌‌سازد. بدین‌سان، هزاران سرمشق کار و کوشش در مقابل چشم جویندگان دانش و پویندگان راه تحقیق قرار می‌دهد.
این مجلد مانند سایر کتاب‌‌های این مجموعه حاصل کار گروهی تعدادی از پژوهشگران است و به دانشوران برجسته‌ علمی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.
شرح مختصر زندگانی علمی بیشتر از شش هزار مرد و زن از سراسر جهان در این اثر بیان شده است که در رشته اخترشناسی، پزشکی، روانشناسی، ریاضی، شیمی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، فلسفه و فیزیک فعالیت کرده‌اند.
پس از انتشار چهار مجلد از ترجمه‌ زندگی‌نامه‌ علمی دانشوران با ویراستاری و سرپرستی فریبرز مجیدی و احمد بیرشک، ترجمه‌ مجلد پنجم این مجموعه پس از درگذشت بیرشک (سال ۸۱)، به کوشش احمد آرام و دیگران منتشر شده است.
انتشارات علمی و فرهنگی به تازگی مجلد پنجم زندگی علمی دانشوران ایران را در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در ۱۱۱۹ صفحه به بهای ۵۸۰۰۰۰ ریال منتشر کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612