کد خبر:29188
پ
اذکایی

مراسم یادبود زنده‌یاد دکتر پرویز اذکایی برگزار می‌شود

مراسم یادبود زنده‌یاد استاد پرویز اذکایی، مصحح، مورخ، همدان‌شناس، ابوریحان‌شناس و فهرست‌نویس، روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- مراسم یادبود زنده‌یاد استاد پرویز اذکایی، مصحح، مورخ، همدان‌شناس، ابوریحان‌شناس و فهرست‌نویس، روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملّی، با حضور پژوهشگران و دوستداران استاد اذکایی و مسئولان فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

استاد پرویز اذکایی تحصیلات متوسطه و حوزوی خود را در همدان، کارشناسی ارشد را در دانشگاه‌ تهران در رشته تاریخ و دوره دکتری خود را در دانشگاه منچستر انگلستان نزد استادانی چون پروفسور ج. ا. بویل گذراند. در دهه چهل با مجله هنر و مردم همکاری داشت و حدود ۳۰ مقاله نوشت. مدتی سردبیر مجله وحید شد. با کتابخانه مجلس و مرکزی دانشگاه تهران در فهرست‌نویسی همکاری کرد. پس از انقلاب با مراکز علمی از جمله دایرهالمعارف تشیع، دانشنامه جهان اسلام، مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و موسسه پژوهشی میراث مکتوب همکاری داشت و مقالات متعددی نوشت.

این استاد برجسته در طول حیات با برکت خود بالغ بر ۳۵۰ مقاله و ۵۰ کتاب تالیف کرد و برنده جایزه کتاب سال شد. در سال ۱۳۹۸، مجموعه‌ای از کتابها، نشریات ادواری و دست‌نوشته‌های خود را به کتابخانه مرکزی استان همدان اهدا و خانه پدریش را به عنوان مرکز فرهنگی وقف کرد. از محل درآمد موقوفه، جایزه بهترین کتاب‌های ایران‌شناسی و همدان‌شناسی برای تشویق پژوهشگران جوان اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612