کد خبر:36446
پ
1314884-2

کتاب «ابن‌نفیس و نسخه‌نویس» منتشر شد

کتاب «ابن‌نفیس و نسخه‌نویس» با محوریت قصه علاءالدین‌بن نفیس از سوی انتشارات روزنه منتشر شد.

میراث مکتوب- کتاب «ابن‌نفیس و نسخه‌نویس» نوشته یوسف زیدان به روایت زندگی و اندیشه‌های «علاء‌الدین‌ابن‌نفیس» می‌پردازد؛ کسی که پس از «ابن‌سینا» یکی از نامدارترین چهره‌ها در عرصۀ پزشکی و فلسفه جهان اسلام به شمار می‌رود.

علاء‌الدین در این کتاب نماد روشنفکر و آزادی‌خواهی است که با تمام توان از آزادی مذاهب و اندیشه‌ها دفاع و با صدایی رسا کلام حق را در پیشگاه بی‌شکوه جابران بر زبان جاری می‌کند. این قصه سومین اثر از سه‌گانۀ «پروفسور یوسف زیدان»، اندیشمند و رمان‌نویس نامدار مصری با عناوین «بندی قلعۀ بیداد، حاکم و دیوانه، ابن نفیس و نسخه‌نویس» است.

در بخشی از کتاب اینطور آمده است: «وی یک سینوهه، یک روسو و یک تولستوی است که هرچند با سکوتی پروقار شکنجه‌ها و آلام روحی وارده از سوی سلطان، خلیفه و فقیه جاه‌طلب را تاب می‌آورد، در حیات ناب خود رنج‌های مردمان زمانه‌اش را نیز به بیان می‌کشد. ابن نفیس همان مردی است که هشتاد سال عمر نکرد بلکه هشتاد سال حضوری داشت محکم در عرصۀ جهادی مقدس ضد دین‌فروشان و دنیاطلبانی که برای ساختن دنیای‌شان آخرت می‌فروشند و با اعمال دنیوی قصد آبادی آخرت‌شان را ندارند».

کتاب «ابن‌نفیس و نسخه‌نویس» توسط سیدحمیدرضا مهاجرانی ترجمه شده و انتشارات روزنه آن را در ۲۵۰ صفحه و به قیمت ۱۳۶ هزارتومان منتشر کرده است.

ابن‌نفیس و نسخه‌نویس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612