کد خبر:2930
پ
poster-golpinarli-m-

مقدمه ترجمه و شرح نهج البلاغه

نهج البلاغه که در فصاحت و بلاغت فی الواقع بی‌همتاست و از نظر محتوا بر اصول دین اسلام متکی است و بر احکام ضروری این اصول و دلایل این احکام اشاره می‌کند.

میراث مکتوب – نهج البلاغه که در فصاحت و بلاغت فی الواقع بی همتاست و از نظر محتوا بر اصول دین اسلام متکی است و بر احکام ضروری این اصول و دلایل این احکام اشاره می‌کند و با استفاده از قدرت نامحدود علمی موروثی از پیامبر اسلام (ص) به توضیح آنها مبادرت می‌ورزد، به تشریح مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد، نگرش انسانی دین اسلام را روشن می‌سازد، هرگونه شک و تردید را از میان برمی‌دارد و از حوادث تاریخی و دلایل و نتایج آنها سخن به میان می‌آورد، از جمع‌آوری خطبه‌ها، کلمات قصار، وصایا و مکتوبات و وجیزه‌های امیرالمؤنین علی بن ابی طالب به میان آمده است.
آنچه در بالا مطالعه کردید مقاله‌ای است با عنوان «مقدمه ترجمه و شرح نهج البلاغه» که به قلم عبدالباقی گولپینارلی که در تاریخ دوم صفرالمظفر سال ۱۳۹۹ نگارش شده است.
برای مطالعه متن کامل این مقاله بر روی گزینه دریافت فایل کلیک کنید.


دریافت فایل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612