کد خبر:2584
پ
kaqaqz-iranian-studies-m

معرفی کتاب کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی در نشریه مطالعات ایرانی

معرفی کتاب کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی اثر زنده یاد استاد ایرج افشاردر مجلۀ مطالعات ایرانی در آکسفورد به چاپ رسیده است.

میراث مکتوب- معرفی کتاب کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی اثر زنده یاد استاد ایرج افشاردر مجلۀ مطالعات ایرانی در آکسفورد به چاپ رسیده است. معرفی این کتاب ارزشمند که از آخرین کتابهای زنده یاد افشار است را علی میرانصاری – پژوهشگرمرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی- انجام داده است.
کتاب «کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی» مجموعه ای از یادداشت های استاد زنده یاد ایرج افشار است که ایشان در طول بیش از پنجاه سال ضمن مراجعه به نسخه های خطی و متون چاپی فراهم آورده و به کلیاتی درباره کاغذ و مباحثی پیرامون اصطلاحات و تعابیر، بازیافته های تاریخی و فرهنگی درباره کاغذ، گونه های کاغذ و اصطلاحات و تعابیر آن، انواع، رنگ، مقادیر و اوزان در کاغذ و… می پردازد.
معرفی این کتاب به زبان انگلیسی در پیاپی ۴۵ نشریه مطالعات ایرانی به چاپ رسیده است .
برای دریافت فایل مقاله مورد نظر روی لینک “دریافت فایل” کلیک کنید.

نظر کاربر: با تشکر از شما و نویسنده محترم مقاله . خواندن آنرا به همه دوستداران فرهنگ ایران و علاقه مندان آثار ماندگار زنده یاد مرحوم استاد ایرج افشار می توان پیشنهاد نمود. با احترام و سپاس / دکتر محمد حسین عزیزی- تهران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612