کد خبر:2493
پ
noranivesal_s

عارفی زاهد مسلک

«او در خوراک و لباس کاملاً زاهد مسلک بود. ظاهراً همه آنهایی که استاد نورانی را می شناختند، مقام عبادت و زهد او را تصدیق می کنند و می ستایند.

میراث مکتوب- «او در خوراک و لباس کاملاً زاهد مسلک بود. شاید در این چند سالی که او را می دیدیم، لباس نو و فاخر نپوشید. لباس تابستان و زمستانش یکی بود؛ جز این که در زمستان جلیقه ای می پوشید و خود را از سرما مصونیت می بخشید. ظاهراً همه آنهایی که استاد نورانی را می شناختند، مقام عبادت و زهد او را تصدیق می کنند و می ستایند».
این بخشی از توصیفی بود که دکتر احمد بهشتی درباره استاد نورانی در مقاله ای با عنوان «چگونه می توان نورانی شد؟» به نگارش درآورده است. این نوشتار در ویژه نامه احیاگر میراث از سوی خانه کتاب به انتشار رسیده است. زهد عارف و غیر عارف، و عبادت عارف و غیر عارف از عناوینی است که در این مقاله به چشم می خورد.
احیاگر میراث، یادنامه استاد عبدالله نورانی است که به اهتمام دکتر احد فرامرز قراملکی و همکاری مستانه کاکایی توسط خانه کتاب به چاپ رسیده است.

احیاگر میراث (یادنامه استاد عبدالله نورانی)؛ به اهتمام دکتر احد فرامرز قراملکی و همکاری مستانه کاکایی؛ تهران: خانه کتاب؛ چاپ اول: ۱۳۹۱؛ قطع وزیری؛ ۶۴۰ صفحه؛ ۱۹۰۰۰ تومان

برای بهره گیری از این مقاله روی لینک «دریافت فایل» کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612