کد خبر:2125
پ
Studying in Pembroke College, Cambridge University

ششمین کارگاه نسخه ‌شناسی در کمبریج

ششمین کارگاه آموزشی نسخه‌‌شناسی از سوم تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۲ (۲۰ تا ۲۴ شهریور ۱۳۹۱) در دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می‌شود.

میراث مکتوب – ششمین کارگاه آموزشی نسخه‌‌شناسی از سوم تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۲(۲۰ تا ۲۴ شهریور ۱۳۹۱) در دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می‌ شود.
این کارگاه آموزشی به‌ صورت فشرده و کوتاه و مقدمه‌ ای بر نسخه‌شناسی اسلامی برگزار می‌ شود.
اتحادیه‌ نسخ خطی اسلامی به اتفاق بنیاد دانشنامه‌ اسلامی، کتابخانه‌ دانشگاه کمبریج، مرکز مطالعات اسلامی شاهزاده الولید بن طلال، دانشکده‌ مطالعات آسیایی و خاورمیانه‌ای دانشگاه کمبریج و دانشکده‌ پمبروک برگزار‌کننده‌ این کارگاه است.

موضوعات

در این دوره‌‌ آموزشی فشرده‌ پنج روزه، مطالعه جنبه‌های فیزیکی نسخه‌ی خطی معرفی می‌شود. سخنرانی ‌ها همراه با ارائه‌ فیلم و تصویر خواهد بود و حامیان نسخ خطی، ساختار دسته‌ بندی ورق ‌ها از لحاظ تا کردن، مدرج کردن و صفحه‌آرایی، صحافی، تذهیب و آرایه‌سازی، ابزار و مواد به‌کار رفته در کتاب‌سازی، فن‌آوری جدید در تجزیه و تحلیل علمی و بررسی خطوط نسخ خطی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جلسات صبح‌ گاهی

این جلسات از ساعت ۹ تا ۵/۱۲ در دانشکده‌ مطالعات آسیایی و خاورمیانه‌ای دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود. این سخنرانی ‌ها توسط استاد «فرانسوا دروشه » -رئیس مدرسه‌ مطالعات کاربردی عالی در پاریس و مؤلف کتاب «نسخه‌شناسی اسلامی: مقدمه‌ای به مطالعه‌ نسخ خطی نگاشته‌شده به خط عربی» ارائه می‌ گردد.

جلسات شامگاهی

سخنرانی ‌های بعد از ظهر از ساعت ۵/۷ تا ۵/۹ در سالن نیهون رم، دانشکده‌ پمبروک در کمبریج و توسط تعدادی از پژوهشگران و استادانی که با نسخ خطی کار می ‌کنند از جمله آنیتا چاودرای (هنرمند و آموزگار مستقل در تاریخ نقاشی‌ های نسخ خطی اسلامی و فن‌آوری‌های مرتبط)، فائوستینا دافیکار – آئرتز (استاد‌یار دانشگاه گوتنبرگ در شهر ماینز ) و کریستن رُز (معاون رئیس و مرمت‌گر در دپارتمان نسخ خطی و کتب چاپی در موزه‌ فیتز ویلیام در شهر کمبریج) و عده‌ای دیگر ارائه می ‌گردد.

هزینه‌ ها
کل کارگاه آموزشی

برای اعضای اتحادیه‌ نسخ خطی اسلامی: ۱۹۵ پوند (۶۷۷۲۳۵ تومان)
برای غیر اعضای اتحادیه‌ نسخ خطی اسلامی: ۲۱۵ پوند (۷۴۶۶۹۵ تومان)
سخنرانی‌های ویژه برای یک روز کامل
برای اعضاء: ۴۰ پوند (۱۳۸۹۲۰ تومان)
برای غیر اعضاء: ۵۰ پوند (۱۷۳۶۵۰ تومان)
شرکت فقط در سخنرانی‌های صبح‌گاهی یا شام‌گاهی
برای اعضاء: ۲۰ پوند(۶۹۴۶۰ تومان)
برای غیر اعضاء: ۲۵ پوند (۸۶۸۲۵ تومان)

ثبت ‌نام

برای ثبت ‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه فرمایید.
admin@islamicmanuscript.org
نشانی اینترنت:
http://www.islamicmanuscript.org/training/2012CodicologyShortCourse.html
مجید سائلی
majsaeli@yahoo.com
Faith & Fable; ISLAMIC MANUSCRIPTS FROM CAMBRIDGE UNIVERSITY LIBRARY

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612