کد خبر:36298
پ
43547-2

رونمایی از کتاب «راهنمای توصیف و فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی»

مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای توصیف و فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی: براساس استانداردهای محتوایی بین‌المللی و فهرست نسخه‌های خطی موجود در ایران» برگزار می شود.

میراث مکتوب- اداره کل پژوهش کتابداری و آموزشِ معاونت پژوهش و منابع دیجیتالِ سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب؛ مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای توصیف و فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی: براساس استانداردهای محتوایی بین‌المللی و فهرست نسخه‌های خطی موجود در ایران» را برگزار می کند.

کتاب «راهنمای توصیف و فهرست‌نویسی نسخه­‌های خطی: براساس استانداردهای محتوایی بین‌المللی و فهرست نسخه‌های خطی موجود در ایران» به قلم طیبه حاج باقریان نوشته شده است. در این کتاب، عناصرِ توصیف در فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی براساس استانداردهای محتوایی و «عناصر موجود در فهرست‌نسخه‌های خطی، تشریح شده است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اثر تالیفی می‌توان به تلفیق دو دانش: علم اطلاعات و دانش‌شناسی و نسخه‌شناسی با توجه به استاندارد RDA و انطباق تجربه و دانش اساتید حوزۀ کتابداری، فهرست‌نویسی و نسخه‌شناسی با اصول و استانداردهای محتوایی اشاره کرد.

مراسم رونمایی از این کتاب پژوهشی-کاربردی روز دوشنبه 29 آبان ماه، ساعت 13 در محل اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود. در این نشست تخصصی و بینارشته‌ای، دکتر سیدمهدی طاهری از اساتید رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی ره و دکتر حبیب الله عظیمی از اساتید نسخه‌شناسی و از اعضای هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره این کتاب صحبت خواهند کرد.

راهنمای توصیف و فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه ملی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612