کد خبر:36299
پ
35652326

اهدای یکهزار و 79 نسخه خطی و چاپ سنگی به کتابخانه مرکزی رضوی

از هفته کتاب سال گذشته تا آبان ماه امسال یکهزار و 79 نسخه خطی و چاپ سنگی به این مجموعه اهدا شده است.

میراث مکتوب- ابوالفضل حسن آبادی، مدیر مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، گفت: 618 نسخه از این مجموعه را نسخ خطی تشکیل می‌دهد و 461 نسخه از این مجموعه نیز چاپ سنگی است و این مرکز در کنار منابع اهدایی طی این مدت به خریداری 111 نسخه خطی نیز اقدام کرده است.

وی دوره زمانی نسخ خطی اهدایی و خریداری شده را از قرن 9 هجری قمری (دوره صفویه) تا دوران معاصرعنوان کرد که موضوعات مختلفی اعم از دیوان اشعار، ادبیات، متون علمی، دینی و جزوات قرآنی را شامل می شود.

حسن آبادی به معرفی واقفان عمده این مجموعه پرداخت و حجت الاسلام سید محمداحسان میر معینی، آیت الله علوی شریعت مداری، علی اکبر دعاگو، حجت الاسلام مهامی، ضیاءالدین امیر صدوقی، حجت الاسلام کلباسی، اعظم شایان منش، آمال صراف، علی رضا مسائلی را از جمله این افراد معرفی کرد.

وی همچنین به اهدای 20 جلد قرآن نفیس از هند اشاره کرد و گفت: یک لوح خوش نویسی اهدایی از محسن عبادی، یک نسخه خطی بسیار نفیس یوسف و زلیخا اهدایی خانم فوضیه میمونه از پاکستان، یک جلد قرآن نفیس اهدایی محمد قدسی نیز از دیگر نفایسی است که طی این مدت به مجموعه آرشیو مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی رضوی افزوده شده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه آستان قدس رضوی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612