کد خبر:5644
پ
emadi-m-1

روش‌شناسی تحلیل متن

سلسله مقالاتی که با عنوان «روش‌شناسی تحلیل متن» در گزارش میراث به چاپ رسیده است، بخش هایی است منتخب از طرحی پژوهشی که به شرح روشها و تبیین رهیافت های مختلف تحلیل متن و زوایای گوناگون آنها می‌پردازد

ميراث مكتوب – سلسله مقالاتی که با عنوان «روش‌شناسی تحلیل متن» در گزارش میراث به چاپ رسیده است، بخش هایی است منتخب از طرحی پژوهشی که به شرح روشها و تبیین رهیافت های مختلف تحلیل متن و زوایای گوناگون آنها می‌پردازد.

هربخش از این طرح، دربارۀ یکی از مباحث روش شناختی تحلیل متون سخن می گوید و با ذکر نمونه های چند می کوشد به گونه ای ملموس آنها را تصویر کند. از آنجا که این طرح (و به تبع آن این سلسله مقالات) برای خوانندۀ ایرانی منتشر شده است، نویسنده با وجود توجه بایسته به روشها و رویکردهای غربی در تحلیل متون، شواهد و مباحث خود را با تکیه بر متون ایرانی / اسلامی مطرح کرده است.
در پایان هر مبحث نیز شماری از منابع (اعم از کتاب و مقاله) به زبان فارسی، برای مطالعۀ بیشتر پیشنهاد و معرفی شده است.

سلسله مباحث تحلیل متن به قلم سید محمد عمادی حائری در مجلۀ گزارش میراث («دورۀ دوم، سال چهارم، شمارۀ 35، مهر و آبان 1388»، «دورۀ دوم، سال ششم، شمارۀ سوم و چهارم، مرداد – آبان ماه 1391»، «دورۀ دوم، سال ششم، شمارۀ پنجم و ششم، آذر – اسفندماه 1391» و «دورۀ دوم، سال هفتم، شمارۀ یکم و دوم، فروردین – تیرماه 1392») منتشر شده است.

برای دریافت این مقالات بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

متن شناسی
روش شناسی تحلیل متن- 1

متن شناسی
روش شناسی تحلیل متن- 2

متن شناسی
روش شناسی تحلیل متن- 3

متن شناسی
روش شناسی تحلیل متن- 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612