کد خبر:4241
پ
mahdavirad-m1

ترجمه‌های گرمارودی دارای نثر شکوه‌مند فارسی است

حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد استاد دانشگاه و حوزه نیز در مراسم نکوداشت استاد سیدعلی موسوی گرمارودی گفت: شعر جایگاه بسیار بلندی در فرهنگ ملی ما دارد، در گذشته از تعبیرات بزرگان درباره شعر، از حضرت صادق نقل شده که شعر عبدی را به فرزندانتان بیاموزید همانطور که قرآن را می‌آموزید

میراث مکتوب – حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد استاد دانشگاه و حوزه نیز در مراسم نکوداشت استاد سیدعلی موسوی گرمارودی گفت: شعر جایگاه بسیار بلندی در فرهنگ ملی ما دارد، در گذشته از تعبیرات بزرگان درباره شعر، از حضرت صادق نقل شده که شعر عبدی را به فرزندانتان بیاموزید همانطور که قرآن را می‌آموزید.

وی افزود: آقای گرمارودی هم ادب نثر و هم ادب نفس داشتند، شاید گزافه نباشد ولی چیزهایی که برخی در آئینه نمی‌ دیدند ایشان در آجر می‌‌دیدند.
در جلسه‌ای که خدمت آقای گرمارودی بودم و بحث این بود ترجمه، ترجمه است و تفسیر، تفسیر است که من گفتم مترجم مفسرانه می‌نویسد و در نهایت قدرتمندی قلمش را عرضه می‌کند، از این جهت ترجمه ایشان ویژگی‌‌های خاص خودش را دارد.

به گفته حجت الاسلام مهدوی راد یکی از ابعاد وجودی او شعر همراه با فرهنگی دینی و خصوصاً شیعی است. گرمارودی دارای نثر شکوهمند فارسی است و بنده همیشه افسوس خوردم که چرا او سیره پیامبر و حضرت امیرالمومنین را ننوشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چیزهایی که برخی در آئینه نمی‌دیدند، ایشان در آجر می‌دیدند، گفت: گرمارودی، نثر خوبی هم دارد. توصیفات او در «مسلخ عشق» بسیار زیبا و تاثیرگذار است.

وی گرمارودی را ذات‌الابعاد دانست و افزود: او هم تحصیلات حوزوی دارد هم دانشگاه رفته و در محضر استادان بزرگ درس خوانده است و ما باید قدر انسان‌هایی چون او را بدانیم.

مهدوی‌راد با اشاره به این‌که رشد آن است که ما از آنچه در اختیار داریم، بهترین استفاده را کنیم، گفت: ما باید از استعدادها، کفایت‌ها و زمینه‌هایی که در اختیار داریم برای رسیدن به هدف استفاده کنیم و چه سرمایه‌ای بهتر از سرمایه انسانی.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جامعه ما از سرمایه‌های ارزشمند انسانی چون موسوی گرمارودی، آنچنان که شایسته ایشان است قدردانی کند.

علیرضا قزوه شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در این برنامه گفت: افتخار این را داشتم که در خدمت استاد گرمارودی باشم از آن ترکیب‌بندی عاشورایی استفاده کردیم.

همان روزی که ترجمه قرآن را شروع کردند یک دفترچه ۴۰ برگ داشتند و نکته‌ای که نباید از آن غافل شد طنزها گفتاری و رفتاری ایشان است.

یادآور می‌شود مراسم نکوداشت استاد سیدعلی موسوی گرمارودی صبح امروز ششم آبان در سرای اهل قلم برگزار شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612