کد خبر:2206
پ
neshtar

تذکره نشتر عشق در آستانه انتشار

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، این بار، با انتشار تذکره نشتر عشق در دو جلد، کتابی از حسین قلی خان عظیم آبادی متخلص به عاشقی را، روانه بازار کتاب می کند.

میراث مکتوب – موسسه پژوهشی میراث مکتوب، این بار، با انتشار تذکره نشتر عشق در دو جلد، کتابی از حسین قلی خان عظیم آبادی متخلص به عاشقی را، روانه بازار کتاب می کند.
بنابر گزارش بخش پخش و فروش موسسه پژوهشی میراث، زبان فارسی در شبه قاره هند را گنجینه ای عظیم از تالیفات گران سنگ پشتیبانی می کند، که با افسوس باید گفت شمار اندکی از آن شناسایی و منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد. این اثر تلاشی است در راستای احیای یکی از این آثار ارزشمند به منظور صیانت و رونق زبان فارسی در آن سامان.
نشتر عشق که به خامه حسینقلی خان عظیم آبادی تحریر یافته، از آثار قرن سیزدهم شبه قاره با موضوع تذکره شعرای فارسی سرا است.
سیدکمال حاج سیدجوادی، که سال ها در کار شناخت و معرفی این میراث مشترک رنج برده، با تصحیح انتقادی این تذکره از روی هفت نسخه و سامان دهی هشت نمایه کارآمد، امکان بهره مندی پژوهش گران عرصه شعر و ادب از این گنجینه را فراهم آورده است.
این تذکره، شرح احوال و گزبده اشعار هزار و چهارصد و هشتاد شاعر پارسی گوی تا عصر مولف را عرضه کرده است.
دوره دو جلدی کتاب تذکره نشتر عشق، در ۲۶۷۲ صفحه و بهای ۸۰ هزار تومان، به زودی توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر و به بازار کتاب راهی می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612