کد خبر:22291
پ
dr_irani-b

ايراني : اميدواريم شيوه استاندارد علمي مطلوب و دنياپسندي را عرضه كنيم

ميراث مكتوب: اكبر ايراني در اولين نشست “متن پژوهي، راهگشايي براي عرضه بهتر متون” گفت : اميدواريم بتوانيم با استفاده از محضر اساتيد و نيز از رهگذر مشورت هايي كه انجام مي‌دهيم ، شيوه استاندارد علمي مطلوب و دنياپسندي را عرضه كنيم.

ميراث مكتوب: اكبر ايراني در اولين نشست “متن پژوهي، راهگشايي براي عرضه بهتر متون” گفت: اميدواريم بتوانيم با استفاده از محضر اساتيد و نيز از رهگذر مشورت هايي كه انجام مي‌دهيم ، شيوه استاندارد علمي مطلوب و دنياپسندي را عرضه كنيم.
رئيس مركز نشر ميراث مكتوب افزود: مركز، برنامه‌ها و نشست هايي براي مناسبت هاي مختلف دارد, از جمله نشست هايي در نمايشگاه كتاب و هفته كتاب داشته و علاقه‌منديم كه بتوانيم مباحث مرتبط با متون و همچنين فعاليت هاي نقد و بررسي متون را ادامه بدهيم. من فكر مي‌كنم كه با انتشار تقريباً 140 جلد كتاب توانسته‌ايم به مرحله‌اي برسيم كه به پشتوانه‌هاي علمي اين كار بيشتر توجه كنيم.
وي ادامه داد: هرگز در صدد اين نبوده‌ايم كه صرفاً يك ناشر باشيم, بلكه خواسته‌ايم كه يك حركت فرهنگي اصيلِ ماندگار را پي‌ريزي  كنيم و كوشيده‌ايم كه در مقام يكي از متوليان اين موضوع و اين حوزه, كار را چنان ارائه كنيم كه در خور شأن و مورد پسند جامعه علمي باشد, نه به آن شكل كه در جاهاي ديگر چاپ و منتشر مي‌كنند. درواقع, سعي ما بر اين بوده است كه همزمان با اين كار, فرهنگ نقدِ درست را ترويج كنيم و اطلاع‌رساني صحيحي انجام دهيم.

ايراني همچنين گفت: از جمله مشكلاتي كه در طول اين سالها داشته‌ايم اين است كه بخشي از مسائل گرفتار سليقه‌هاي افراد بوده‌اند و حتي حريف بعضي از محققين نمي شديم كه به آنان بقبولانيم كه مثلاً در مقدمه كتاب به فلان موضوع، بيشتر بپردازيد يا در تهيه فهارس و تنظيم نمايه‌ها به اين يا آن روش عمل كنيد, اما‌ در عين حال فكر مي‌كنيم كه با پشتوانه‌هاي علمي و با رسيدن به مقاطعي كه در پي آنها هستيم, كم كم مي‌توانيم به يك شيوه استاندارد و دستورالعمل مشخص برسيم تا آنان اندك اندك ما را در مقام مؤسسه‌اي كه مدعيِ توليت اين برنامه‌هاست, بپذيرند.
به همين جهت موضوع جلسه اول را «نقد متون» انتخاب كرده‌ايم و سعي خواهيم كرد تا در هر ماه يك جلسه نقد متون داشته باشيم، چه از آثاري كه خودمان توفيق انتشار آنها را داشته‌ايم و داريم و چه از متوني كه ناشران و مؤسسات ديگر در داخل و خارج منتشر مي‌كنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612