کد خبر:4121
پ
honarmemari-m

هنر و معماری اسلامی در تبرستان

بناهای بازمانده از دوردست‌های تاریخ سرزمین‌مان گواهی راستین بر پیشینه تمدن بزرگ ایرانی است و بی‌گمان بناهایی هزارساله چون برج‌های رسکت، لاجیم و رادکان در استان‌های مازندران و گلستان امروزی، شایسته پژوهش و بازشناسی و معرفی به نسل امروز هستند

میراث مکتوب – بناهای بازمانده از دوردست‌های تاریخ سرزمین‌مان گواهی راستین بر پیشینه تمدن بزرگ ایرانی است و بی‌گمان بناهایی هزارساله چون برج‌های رسکت، لاجیم و رادکان در استان‌های مازندران و گلستان امروزی، شایسته پژوهش و بازشناسی و معرفی به نسل امروز هستند که این کتاب گامی در جهت مستندسازی و مقدمه‌ای برای نقد و تحلیل آنها است.

نازیلا قائمی و سیدرحیم موسوی با پشتیبانی حوزه هنری مازندران در تلاشی درخور، به پژوهش درباره سه برج تاریخی و به تعبیر خودشان بناهای رویایی پرداخته اند و بیان ناگفته هایی از تقش مایه ها و نمادها و عناصر زیبایی شناختی کم یافتی که در مسیر علمی پژوهش دریافته اند را، جان مایه کتاب حاضر قرارداده اند.

فهرست صدگانه منابع تحقیق کتاب نشان از تلاش پژوهش گران آن دارد و تصاویر فراوان در متن و پایان کتاب نیز بر کارآمدی کتاب افزوده است.

کتاب هنر و معماری اسلامی در تبرستان بررسی تزیینات و نقوش برج‌های آرامگاهی، از نشر رسانش در ۲۳۲ صفحه مصور و بهای ۶۵ هزار ریال منتشر شده است و این کتاب در مرکز تامین و عرضه متون کهن ایرانی میراث مکتوب موجود است.

معرفی کتاب از سید مهدی جهرمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612