کد خبر:4163
پ
ohedi

تحلیل سبک‌شناختی منظومهٔ جام جم اوحدی

این مقاله کوششی است در بازشناسی و بازبینی ساختار کلی منظومه جام جم اوحدی مراغه‌ای و بحث درباره تاثیرات نظام های گوناگون فکری مولف در زبان و بلاغتِ متن

میراث مکتوب – این مقاله کوششی است در بازشناسی و بازبینی ساختار کلی منظومه جام جم اوحدی مراغه‌ای و بحث درباره تاثیرات نظام های گوناگون فکری مولف در زبان و بلاغتِ متن.
در بخش‌های مختلف این منظومه، جهان‌بینی مصنف بر اساس موضوع بحث، تغییر می‌کند و این تغییرات در زبان و بلاغت متن، نمودار می‌شود.
در این مقاله برای نخستین بار طرح کلی جام جم به عنوان یک دایرهالمعارف ادبی فلسفی منظوم مورد بررسی قرار گرفته و کوشش شده نشان داده شود – با توجه به هدف مصنف از طراحی چنین منظومه ای- متن جام جم در چه موارد و مسائلی به سبک متون فلسفی نزدیک شده و در چه مواردی و چرا، از سبک این‌گونه متون فاصله گرفته است.

ادامه مقاله «تحلیل سبک شناختی منظومه جام جم اوحدی» نوشته عباسعلی وفایی و نوید فیروزی که در شماره ۵۳ فصلنامه متن‌پژوهی ادبی منتشر شده است بر روی فایل پایین مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612