کد خبر:42300
پ
47476

کتاب «واقعه ناتمام» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «واقعه ناتمام؛ روایتی از سقوط قلعه تسخیرناپذیر الموت» نوشته فاطمه علی‌اصغر و گرامیداشت فاطمه کریمی، باستان‌شناس دوران اسلامی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- این کتاب روایتی است تاریخی از سقوط دژ تسخیرناپذیر الموت که با قلم یکی از خبرنگاران باسابقه حوزه میراث فرهنگی نوشته شده است و برای خواننده تصویری روشن از فراز و فرودهای این برگ از تاریخ ایران را فراهم می‌آورد.

واقعه‌ی ناتمام روایتی است از آغاز ویرانی الموت و سقوط اسماعیلیان. تمام وقایع عمر ۱۷۰ ساله‌ی خداوندگاران قلعه‌ها در این روایت همچون کابوسی هیجان‌انگیز پیش چشم خواننده جان می‌گیرد. نویسنده در این کتاب مثل خواب‌گزاری است که در حال تعبیر و تفسیر رخدادهای عجیب و غریب آن دوره است.

فاطمه علی‌اصغر روزنامه‌نگاری جسور است و با این اثر نشان می‌دهد که پژوهش در تاریخ و فرهنگ ایران را در حد اعلای آن بلد است. وی وقایع تاریخی را چنان صیقل‌خورده و شفاف روایت می‌کند که گویی باستان‌شناسی است در حال گزارش دادن از محل کاوش. با خواندن این روایت نه فقط از اسرار اسماعیلیان و حشاشین و نزاریون و خلفای فاطمی و اسلامی و سلجوقیان و هلاکوخان و چه و چه آگاه می‌شویم، که با بخشی از خود تاریخی‌مان و ریشه‌های برخی عقاید ایمانی و اخلاقی پدران‌مان نیز آشنا می‌شویم که انگار در هر دوره‌ای به جامه‌ای جدید همان تن کهن‌سال و چند هزار ساله را جوان و خام و وسوسه‌انگیز به ما عرضه می‌کنند.

کتاب «واقعه ناتمام» پنجشنبه ۵ مهرماه ساعت ۱۷ در کافه کتاب گیلگمش دیوار به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان آبان جنوبی (عضدی)، ابتدای خیابان جعفر شهری (سپند)، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612