کد خبر:10555
پ
57519991

کتابخانه تحقیقاتی- تخصصی «پرویز اذکایی» در همدان افتتاح شد

صبح امروز (21 تیر) کتابخانه تحقیقاتی- تخصصی دکتر پرویز اذکایی(نویسنده برجسته همدان) با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در محل کتابخانه مرکزی همدان افتتاح شد.

میراث مکتوب – صبح امروز (21 تیر) کتابخانه تحقیقاتی- تخصصی دکتر پرویز اذکایی(نویسنده برجسته همدان) با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در محل کتابخانه مرکزی همدان افتتاح شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در آئین افتتاحیه این کتابخانه اظهار کرد: افتخار جامعه فرهنگی و کتابخانه‌های همدان برخورداری از خردمندی چون دکتر اذکایی است.

علیرضا مختارپور وجود اذکایی را در همدان ارزشمند دانست و گفت: مجموعه کتابخانه تحقیقاتی- تخصصی دکتر اذکایی برای استفاده تمام دانشجویان جاودانه خواهد ماند به طوریکه امروز این فرصت فراهم شده تا از آثار و دست‌نوشته‌های معتبر و منحصربفرد او بهره‌مند شویم.

استاندار همدان نیز گفت: دکتر اذکایی با اهدای کتاب‌هایش، نامش را برای همیشه زنده نگهداشت.

محمدناصر نیک‌بخت تصریح کرد: بالاترین ایثار، گذشت از  تمام دارایی خود است که دکتر اذکایی با گذشت از کتاب‌هایی که با مجاهدت و تلاش زیاد به دست آورد، فداکاری را به سرحد خود رساند و نامش را برای همیشه زنده نگهداشت.

وی اذکایی را چهره‌ای بین‌المللی دانست و اظهار کرد: اذکایی بزرگی استانی، ملی و بین‌المللی است و به جغرافیای کشور محدود نیست.

نیک‌بخت با بیان اینکه خاک همدان دانشمندپرور است، ادامه داد: تاریخ همدان در تمامی عرصه‌ها خردمندانی داشته و اذکایی نیز این نکته را به اثبات رساند که در عرصه علم، ادب، فلسفه و تاریخ بی‌نظیر است.

وی در پایان بر حضور اذکایی در این کتابخانه تأکید کرد و گفت:درخواست ما این است که دکتر اذکایی در کتابخانه باشد تا هرکس که اهل علم و فرهنگ است از حضور این عزیز بهره ببرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز تصریح کرد: مجموعه کتابخانه تحقیقاتی اذکایی علاوه بر مدیریت اطلاعات به مدیریت دانش هم توجه داشته تا افکار و اندیشه‌های دانش‌پژوهان اشاعه داده شود.

عاطفه زارعی با بیان آغاز شکل‌گیری این کتابخانه عنوان کرد: قرار بر این شد کتابخانه تخصصی و شخصی دکتر اذکایی از نیمه آبان‌ماه به کتابخانه مرکزی همدان امانت داده شود تا کتابخانه شخصی وی حفظ و اشاعه شود.

وی دکتر اذکایی را چهره‌ای بین‌المللی دانست و گفت: دکتر اذکایی به علت مطالعه عمیق مباحث و تألیف بیش از ٤٥٠ اثر در سطح بین‌المللی مطرح است.

زارعی از چاپ دست‌نوشته‌های اذکایی خبر داد و تأکید کرد: ٢٠ هزار دست‌نوشته وی در حال چاپ است که پس از انتشار در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612