کد خبر:37610
پ
Untitled-1-2548

چهارمین دوره «کارگاه آموزشی خط کوفی»

چهارمین دوره «کارگاه آموزشی خط کوفی» با تدریس استاد همایون مقدس در چارچوب مدرسه زمستانی ملک برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- چهارمین دوره «کارگاه آموزشی خط کوفی» با تدریس استاد همایون مقدس در چارچوب مدرسه زمستانی ملک برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی به موضوع کوفی‌شناسی در سطح پیشرفته از منظرهای تاریخی و نظری می‌پردازد. استاد به روش‌های گوناگون همچون نمایش و تحلیل عکس‌ها و فیلم‌ها، درباره چگونگی اجرای عملی کتیبه‌نگاری رسامی و برجسته به سبک دوره طلایی هنر اسلامی (سده‌های سوم تا هفتم هجری) می‌آموزد. او همچنین در همه فرآیند آموزش، همخوان با وضعیت و نیاز هنرجویان، همراه و راهنمای آنان خواهد بود.

چهارمین دوره «کارگاه آموزشی خط کوفی» با پایان‌یافتن سه دوره پیشین آموزش کوفی (در تابستان و پاییز 1402) برای هنرجویان و دوستداران خط کوفی برگزار می‌شود. این دوره از روز دوشنبه 11 دی 1402 در 8 جلسه برپا خواهد شد. اشتیاق و انگیزه برای شناخت بسترهای هنری و اجرای کوفی‌نگاری، مهم‌ترین و تنها پیش‌نیاز شرکت در این دوره آموزشی است. هنرجویان برای حضور در دوره، به بهره‌مندی از مهارت‌ خوش‌نویسی و دیگر هنرهای وابسته نیاز ندارند.

دوستداران حضور در این دوره آموزشی می‌توانند برای نام‌نویسی و دریافت آگاهی‌های بیش‌تر به سامانه مدیریت آموزشی ملک به نشانی «​club.malekmuseum.org» مراجعه کنند.

استاد همایون مقدس سال‌ها در زمینه‌های هنر گرافیک، پویانمایی به ویژه ارایه آثار و آموزش خط کوفی در دو شاخه تحریری و تزیینی فعالیت داشته است. او با پیشینه بیست سال آموزش خط کوفی، نشست‌های سخنرانی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی فراوان در سال‌های گذشته برگزار کرده است. این هنرمند همچنین مشاور بسیاری پایان‌نامه‌های دانشجویی و پروژه‌های تحقیقاتی بوده است. استاد مقدس، سرچشمه حقیقی هنر خط کوفی را در سفالینه‌ها و صفحه‌آرایی بی‌بدیل نسخه‌های قرآن در نیشابور سده‌های سوم و چهارم هجری، سپس کتیبه‌های کوفی برجسته در بناها و معماری عصر سلجوقی می‌داند و در این راه از راهنمایی‌های استاد سیدمحمد موسوی جزایری بهره‌های فراوان برده است.

 

کارگاه آموزشی خط کوفی

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612