کد خبر:4442
پ
khatekofi-m

سنگ‌نوشته‌های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک

سنگ‌نوشته‌های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک نوشته سید محمدوحید موسوی جزایری در آمریکا منتشر شد

میراث مکتوب – سنگ‌نوشته‌های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک نوشته سید محمدوحید موسوی جزایری در آمریکا منتشر شد.

هدف از انتشار این کتاب در آمریکا، معرفی خط کوفی به جهانیان بوده است.

نویسنده در این کتاب، به تحلیل ۳۷ سنگ‌نوشته ارزشمند خط کوفی، از نظر خوشنویسی و گرافیک پرداخته است. همچنین کتاب شامل بیش از ۱۰۰ تصویر با کیفیت بالا و رنگی از نمود خط کوفی بر آثار تاریخی ایرانیان چون سکه‌ها و سفال‌هاست.

عنوان کامل انگلیسی به این شرح است:

Kufic Stone Inscription Culture, Script, and Graphics: The Aesthetic Art and Global Heritage of Early Kufic Calligraphy

نویسنده در این کتاب، سنگ نوشته‌های به خط کوفی ایران تاریخی را از دیدگاه گرافیکی بررسی کرده است. این کتاب نه تنها برای طراحان گرافیک و فونت کارآیی دارد، بلکه دارای نکات زیادی درباره تاریخ و فرهنگ ایرانیان در سده‌های نخست پس از اسلام نیز هست.

سنگ قبرهای کوفی ایران یکی از با ارزش‌ترین بخش‌‌های تمدن ایران هستند. مولف همچنین در این کتاب با تحلیل سنگ قبرهای منقش به خطوط کوفی، امکان سنجش تفاوت‌‌های میان متن و طراحی‌های هنرمندانه سنگ قبرهای پیشینیان را برای مخاطبان فراهم کرده است.

در ابتدای کتاب نیز، نوشتارهایی از دکتر «آنتونی مومپلت»، استاد هنرهای اسلامی در دانشگاه‌های اسپانیا، استاد بهرام کلهرنیا، مدرس پیشکسوت و طراح گرافیک، بهاءالدین خرمشاهی، علی ایمانی، مولف کتاب سیر خط کوفی در ایران، حمیدرضا قلیچ‌خانی، خوشنویس و پژوهشگر و فاطمه دانش یزدی، کارشناس میراث فرهنگی و مولف کتاب کتیبه‌های‌های اسلامی شهر یزد، درباره کار پژوهشی و مجموعه کتاب‌های سید محمدوحید موسوی جزایری درج شده است.

سنگ‌نوشته‌های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک نوشته سید محمدوحید موسوی جزایری در ۲۵۶ صفحه و بهای ۶۶ دلار در آمریکا منتشر شده است.

جهت تهیه این کتاب از سایت آمازون، میتوانید بر این لینک کلیک نمایید.

منبع: کتابخانه مجلس شورای اسلامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612