کد خبر:3999
پ
kufic-book-m

انتشار سنگ‌نوشته‌های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک در نیویورک

سنگ‌نوشته‌های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک نام جدیدترین کتاب سید محمدوحید موسوی جزایری است که ماه آینده به زبان انگلیسی در شهر نیویورک آمریکا منتشر می‌شود

میراث مکتوب – سنگ‌نوشته‌های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک نام جدیدترین کتاب سید محمدوحید موسوی جزایری است که ماه آینده به زبان انگلیسی در شهر نیویورک آمریکا منتشر می‌شود.
این کتاب مرجع به مطالعه خط، هنر و فرهنگ خوشنویسی کوفی در ایران می‌پردازد. در این کتاب، بیش از ۱۰۰ تصویر با کیفیت از دست نوشته‌ها، سکه‌ ها و سنگ نوشته‌های دوران اسلامی متعلق به تاریخ و تمدن ایران عرضه شده است.
در این کتاب، به تحلیل ۳۷ سنگ نوشته ارزشمند خط کوفی، از نظر خوشنویسی و گرافیک پرداخته شده است. همچنین بررسی نقش بی همتای خط کوفی در ایجاد پیوندهای فرهنگی میان سرزمین‌های مختلف، دیگر مبحث مهم این کتاب است. در ابتدای این کتاب، نوشتاری از پرفسور آنتونی مومپلت، استاد دانشگاه‌های اسپانیا، درج شده است.
بخشی از تصاویر سنگ‌نوشته‌های کوفی این کتاب توسط فاطمه دانش یزدی، مولف کتاب کتیبه‌های‌های اسلامی شهر یزد تهیه شده است.
«دانشنامه خط کوفی: به همراه مجموعه‌ای رنگی از آثار استادان و اشیای کهن کوفی»، «خط و خوشنویسی در سه جلد؛ جلد اول: خط کوفی؛ جلد دوم: سبک‌های نسخ و ثلث؛ جلد سوم: تایپوگرافی»، «سنگ‌نوشته‌های به خط ثلث در استانبول ترکیه»، «سنگ‌نوشته‌های خط کوفی، میراث فرهنگ جهانی» و «گنجینه سکه‌ها، آیینه تاریخ و هنر: آلبومی از سکه‌های دوران اسلامی در موزه حیدرزاده برخی از آثار منتشر شده موسوی جزایری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612