کد خبر:33302
پ
۶۵۸۶۵۹-۲

پاسداشت ابن‌سینا در همایش «حکیم هزاره‌ها»

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا گفت: همایش حکیم هزاره‌ها روز اول شهریور ماه سال جاری با حضور اندیشمندان و ابن‌سینا پژوهان و علاقمندان حکمت و فلسفه در همدان برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- توکل دارایی رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا گفت: با توجه به تشکیل ستاد هفته ملی بزرگداشت ابن‌سینا به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همت و مساعدت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بزرگداشت بوعلی‌سینا از یکم تا هفتم شهریور در گستره کشوری و در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی افزود: در همدان نیز به عنوان محل آرامگاه شیخ‌الرئیس، مثل سال‌های گذشته برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری متنوعی با اشراف و مدیریت استانداری همدان و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و دانشگاهی برپا می‌شود که این برنامه‌ها به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا بیان کرد: یکم شهریور مهمترین برنامه به عنوان گشایش هفته بزرگداشت بوعلی‌سینا در همدان و کشور صبحگاه اول شهریور با عنوان آئین ادای احترام به مقام شامخ حجت‌الحق ابن‌سینا در آرامگاه آن حکیم جهانی برگزار می‌شود. در این آئین مقامات ارشد استانی، روحانیت، مدیران کل دستگاه‌ها، پزشکان، اهل فرهنگ و هنر و شهروندان علاقمند گردهم می‌آیند و با نثار تاج گل یاد آن دانشمند بزرگ را گرامی می‌دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری این روز به نام پزشک، سوگند نامه گروهی از فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان با لباس فارغ‌التحصیلی بر مزار شیخ‌الرئیس ابن‌سینا ادا خواهد شد.

دارایی ادامه داد: همچنین از ساعت ۹ تا ۱۲ چهارشنبه اول شهریور «همایش حکیم هزاره‌ها با حضور ابن‌سینا پژوهان کشور در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار می‌شود. در این همایش مباحثی در زمینه «حکمت مشرقیه»، «فلسفه سیاسی»، «بررسی کتاب سوم قانون» و «تاریخ شارحان و مترجمان قانون در هزاره‌های گذشته» ارائه می‌شود.

وی اعلام کرد: در این همایش از کارنامه مشعشع زنده یاد استاد «سید عبدالله انوار» با عنوان «شارح و مترجم شفا» یاد خواهد شد. ‎

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا اضافه کرد: در طول برنامه‌های هفته فرهنگی ابن‌سینا در محل آرامگاه شیخ‌الرئیس و اماکن فرهنگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری همدان، شورای اسلامی شهر همدان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اسناد ملی، امور کتابخانه‌های عمومی، سازمان نظام پزشکی و کانون پرورش فکری برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

ابن سینا

منبع: مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612