کد خبر:33318
پ
photo_2023-08-19_09-40-09-1-2

نشست بررسی کتاب «رمزگشایی از دیوان حافظ»

به مناسبت انتشار کتاب «رمزگشایی از دیوان حافظ» تالیف دکتر قدمعلی سرامی و دکتر محمود صادقی‌زاده نشست نقد و بررسی این کتاب برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- به مناسبت انتشار کتاب «رمزگشایی از دیوان حافظ» تالیف دکتر قدمعلی سرامی و دکتر محمود صادقی‌زاده که از سوی نشر ترفند منتشر شده است، نوزدهمین نشست از جلسات عصر سه‌شنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به نقد و بررسی این کتاب. مراسم با حضور نویسندگان کتاب و علاقمندان به غزل‌های حافظ در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه سی و یکم مرداد ۱۴۰۲ در موسسه بهاران خرد و اندیشه برگزار می‌شود.

کتاب «رمزگشایی از دیوان حافظ»، شرح و تفسیر ۴۹ غزل از غزل‌های آغازین دیوان حافظ است که همراه با ۱۹ مقاله سامان پذیرفته است. در این مجموعه همۀ غزل‌های خواجۀ شیراز با نگاهی منتقدانه ارزش‌گذاری شده و در سه گروه شاهکار (۱۶۷ غزل)، خوب و زیبا (۳۰۲ غزل) و ناخوب و ضعیف (۲۶ غزل) طبقه‌بندی گردیده است. نکته‌های انتقادی بسیاری نیز چه در تفسیر غزل‌ها و چه در مقاله‌ها برجسته شده که درنگ در آنها می‌تواند در دگرگونی نگاه خوانندگان ارجمند به حافظ و شعر وی تأثیرگذار باشد.

بخش پایانی کتاب گزارشی است دربارۀ غزلی منسوب به حافظ با سربیت: «این چه شور است که در دور قمر می‌بینم».

آدرس موسسه بهاران خرد و اندیشه: میدان دکتر فاطمی، خیابان جویبار، کوچه نوربخش، پلاک ۲۱

رمزگشایی از دیوان حافظ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612