کد خبر:33301
پ
۱۶۲۶۷۴۰۴_۷۲۹

همایش «ابن یمین فریومدی» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری همایش ملی «ابن یمین فرومدی» در شاهرود خبر داد و گفت: این همایش به مدت دو روز در دهم و یازدهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

میراث مکتوب- فرشید فلاح ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر همایش ملی «ابن یمین فریومدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه این همایش در روزهای دهم و یازدهم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز داشت: روز اول همایش به بخش علمی و پژوهشی و روز دوم به بازدید از مقبره ابن یمین فریومدی این شاعر اهل میامی اختصاص خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه این همایش در پنج محور آماده پذیرش مقالات محققان و اساتید ادبیات کشور است، افزود: علاقه مندان تا ۲۵ مهرماه فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این همایش به موضوعاتی نظیر جایگاه او در تاریخ شعر فارسی، زندگی ابن یمین و انعکاس شرایط تاریخی روزگار ابن یمین در شعر او می‌پردازد، ابراز داشت: بررسی صنایع ادبی، سبک شناسی اشعار، بررسی و تحلیل اشعار او از منظر رویکردهای نوین نقد ادبی دیگر محوریت این همایش خواهد بود.

فلاح اضافه کرد: مذهب ابن یمین، افکار و گرایش‌های فلسفی، اجتماعی و سیاسی او، وطن پرستی و مقاومت در برابر مهاجمان به وطن در شعر ابن یمین و شاعران تأثیرگذار بر او و متأثر از ابن یمین، موضوع‌های اشعار ابن یمین، دسته بندی قطعات ابن یمین از منظر شکلی و محتوایی و تفاوت موضوعی قصیده‌ها و غزلیات این یمین با قطعات او بخشی دیگر از محوریت این همایش هستند.

وی با بیان اینکه به سه مقاله نخست هر یک ۱۰ میلیون تومان و به سه مقاله دوم هر یک پنج میلیون تومان پاداش نقدی تعلق خواهد گرفت، افزود: نویسندگان برتر برای ارائه سخنرانی دعوت خواهند شد و مقالات به صورت کتاب چاپ می‌شود.

همایش ابن یمین فریومدی

منبع: مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612