کد خبر:22318
پ
فاقد تصویر شاخص

همكاري بين مراكز تحقيقاتي و انتشاراتي خود يك ارزش است

حجت‌الاسلام ابهري در نشست نقد و بررسي روضه المنجمين گفت: گمان مي‌كنم كه اصولاً همكاري بين مراكز تحقيقاتي و انتشاراتي خود يك ارزش است.

ميراث مكتوب :حجت‌الاسلام ابهري در نشست نقد و بررسي روضه المنجمين گفت: گمان مي‌كنم كه اصولاً همكاري بين مراكز تحقيقاتي و انتشاراتي خود يك ارزش است.
رياست كتابخانة مجلس شوراي اسلامي افزود:واقعيت اين است كه اگرچه انقلاب اسلامي سال 1357 به تصريح بزرگان جامعة ما, انقلابي فرهنگي بود، اما در باب مسائل فرهنگي معمولاً بيشتر سخن گفته‌ايم و كمتر عمل كرده‌ايم. در مورد تأمين امكانات,‌ اعتبارات و بودجه‌هاي مورد نياز مراكز فرهنگي ، به وضوح كاركردمان ضعيف بوده است. بسياري از مراكز و سازمان‌هايي كه عهده‌دار خدمات مختلف و بخش‌هاي مختلف اداري جامعه هستند ،از كمبود بودجه و اعتبارات صحبت مي‌كنند، اما حقيقت مطلب آن است كه آموزش و پرورش و مراكز فرهنگي  بيش از همه در  تنگنا قرار دارند. به نظر مي‌آيد كه توجه به امكانات و اعتبارات فرهنگي در حد انتظار نيست و نتيجه اين است كه مراكز علمي, فرهنگي و تحقيقاتي ما هميشه با كمبود امكانات روبرو بوده و هستند. شايد بگويند كتابخانة مجلس به كر وصل است ،‌ولي واقعيت اين است كه گاهي ما حتي در زمينه‌ تأمين مبالغ جزئي بعضي نيازهاي كتابخانه با مشكل مواجهيم. همكاري مراكز علمي و انجام كارهاي مشترك يكي از آن كارهاي بسيار پربازده است و من اين را تجربه كرده‌ام و طبيعي است كاري كه هزينة بالايي داشته باشد ،وقتي كه بين دو مركز تقسيم شود، فشار كمتري را متوجه هر دو مركز خواهد كرد. وي ادامه داد: لذا ما در كتابخانة مجلس كارهاي مشترك زياد كرده‌ايم و روضه المنجمين اثر استاد جناب آقاي اخوان زنجاني – كه اين جلسه به خاطر ايشان است – كار مشتركي است كه با حسن نظر نشر ميراث مكتوب و همكاري كتابخانة مجلس انجام شده و پيش از اين نيز سابقه دارد؛ الالهيات من المحاكمات بين شرح الاشارات و الربعينيات كشف انوار قدسيات كار جناب آقاي نجفقلي حبيبي و الصراط المستقيم, كار جناب آقاي اوجبي را با هم منتشر كرده‌ايم و گمان مي‌كنم كه اصولاً همكاري بين مراكز تحقيقاتي و انتشاراتي خود يك ارزش است. در انجام كارهاي مشترك ،علي رغم كمبودها با كاستن از توقعات و احتراز از منفعت‌طلبي و جزئي‌نگري و رعايت حد و مرزها و حقوق يكديگر و اينكه هر يك خود را عضوي و جزئي از مجموعه بدانيم، به نتيجه خواهيم رسيد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612