کد خبر:19178
پ
gozaresh_0-1

نقدی در تراروی نقد

تازه ترین ضمیمۀ نشریۀ گزارش میراث (دوماهنامۀ تخصصی اطلاع رسانی در حوزۀ نقد و تصحیح متون، نسخه شناسی و ایرانشناسی دورۀ دوم، ضمیمۀ شمارۀ 5، پاییز 1395) به صاحب امتیازی مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.

میراث مکتوب – تازه ترین ضمیمۀ نشریۀ گزارش میراث (دوماهنامۀ تخصصی اطلاع رسانی در حوزۀ نقد و تصحیح متون، نسخه شناسی و ایرانشناسی دورۀ دوم، ضمیمۀ شمارۀ 5، پاییز 1395) به صاحب امتیازی مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.

در این شماره از ضمیمۀ گزارش میراث، دکتر جلال خالقی مطلق به بررسی انتقادها و استدلالهای دکتر سجاد آیدنلو در ضمیمۀ 40 دوفصلنامۀ آینۀ میراث می پردازد.

در چکیدۀ این ضمیمه از گزارش میراث می خوانیم:

از آنجا که نقد هر اثر، مجالی دوباره است برای بررسی و ژرفکاوی آن، آگاهی از دیدگاه صاحب اثر دربارۀ انتقادهای طرح شده می تواند خواننده را در داوری درست تر در باب موضوعات موردنقد یاری رساند. در ضمیمۀ ۴۰ آینۀ میراث، دکتر سجاد آیدنلو نقدهایی بر دو تصحیح جدید از شاهنامه نگاشته بود، که بررسی دومین نقد (نقد ویرایش دوم شاهنامه، به کوشش جلال خالقی مطلق) موضوع گفتار پیش رو است.

منتقد در مقالۀ یادشده ۱۳۵ ایراد بر دومین ویرایش جلال خالقی مطلق از شاهنامه وارد کرده است که ۳۶ مورد از این ایرادات از نظر نگارندۀ گفتار حاضر (دکتر جلال خالقی مطلق) پذیرفتنی و دیگر موارد ناپذیرفتنی است.

از میان ۳۶ مورد پذیرفتنی، ۱۳ مورد مربوط به خطاهای قلمی و چاپخانه ای است؛ همچنین از میان موارد ناپذیرفتنی، برخی را می توان پیشنهادی در برابر پیشنهاد دیگر، بدون برتری یکی بر دیگری، دانست

نگارنده در این گفتار، به بررسی انتقادها و استدلالهای منتقد می پردازد و دلایل خود را برای پذیرش یا رد این انتقادات طرح می کند

 

صاحب امتیاز: مرکز پژوهشی میراث مکتوب

مدیر مسئول و سردبیر: اکبر ایرانی

معاون سردبیر: مسعود راستی پور

مدیر داخلی: یونس تسلیمی پاک

برای دسترسی به متن کامل ضمیمۀ 5 دوماهنامۀ گزارش میراث کلیک کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612