کد خبر:3659
پ
1-1

معرفی پایان‌نامه‌های تصحیح متون در دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تبریز

هر جامعه‌ای برای رسیدن به پیشرفت و تعالی باید شناخت درست و عالمانه‌ای از پیشینهٔ تاریخی و تمدن خویش داشته باشد و این شناخت با مطالعهٔ دقیق آثار برجای مانده از گذشتگان میسّر می‌شود

میراث مکتوب – هر جامعه‌ای برای رسیدن به پیشرفت و تعالی باید شناخت درست و عالمانه‌ای از پیشینهٔ تاریخی و تمدن خویش داشته باشد و این شناخت با مطالعهٔ دقیق آثار برجای مانده از گذشتگان میسّر می‌شود، اما چنان که می دانیم امروزه بسیاری از آثار مکتوب گذشتگان برای همگان قابل استفاده نیست.
جامعه‌ای که نخواهد از این شناخت محروم باشد باید این آثار را احیا کند و در دسترس عموم قرار دهد.
از آنجا که هدف از این نوشته، معرفی پایان‌نامه‌های حوزهٔ تصحیح متون در دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تبریز است، ضروری است قبل از آن در مورد توجّه به اهمیت متون کهن و نقد و تصحیح آن‌ها در تبریز مقدماتی بیان شود.
برای مطالعهٔ متن کامل معرفی پایان نامه های تصحیح متون در دانشکدۀ ادبیات دانشگاه تبریز (دورۀ کارشناسی ارشد) نوشته خدیجه پورزرینی که در شماره ۵۲ – ۵۳ دوماهنامه تخصصی گزارش میراث به چاپ رسیده است بر روی فایل پایین کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612