کد خبر:5007
پ
masaelasasi

مسائل اساسی پدیدارشناسی چیست؟

کتاب مسائل اساسی پدیدارشناسی نوشتۀ مارتین هایدگر با ترجمه پرویز ضیاء شهابی از سوی انتشارات مینوی خرد منتشر شد

میراث مکتوب – کتاب مسائل اساسی پدیدارشناسی نوشتۀ مارتین هایدگر با ترجمه پرویز ضیاء شهابی از سوی انتشارات مینوی خرد منتشر شد.

در کتاب مسائل اساسی پدیدارشناسی موضوعاتی مطرح می‌شود که مرحله به مرحله به راه حلی برای بیان پدیدارشناسی می‌رسد؛ پدیدار شناسی باید از آنچه موضوع بحث می‌گیرد و شیوه‌ای که موضوعش را برمی‌رسد مفهوم خود آن را بپرورد؛ اگرچه این کتاب قصد ندارد که بگوید به کردار مورخان بر جریانی جدید در فلسفه که بدان پدیدار شناسی می‌گویند، چه رفته است.

این کتاب از پدیدار‌شناسی نمی‌گوید بلکه از همان می‌گوید که پدیدارشناسی خود از آن می‌گوید.

کتاب حاضر به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود که هر کدام دارای فصل‌های متفاوتی هستند. در بخش اول کتاب که «بحث پدیدار شناسانه – نقادانه در برخی قول‌های ماثور در باب وجود» نام دارد چهار فصل با عناوین «قول کانت: وجود محمولی ماهوی نیست» ، «قول منتسب به ارسطو و شایع در هستی ‌شناسی قرون وسطایی: سازونهاد وجودی هر موجود را چه بودن است و هست بودن»، «قول مقبول در هستی‌شناسی دوران جدید، نحوه‌های اساسی وجود وجود طبیعت است و وجود روح» و «قول منطق: از و درباره‌ی هر موجود به هر نحو که وجودداشته باشد می‌توان به واسطه‌ی «است» سخن گفت» وجود دارد.

اما بخش دوم کتاب که «پرسش هستی‌شناختی بنیادین از معنای وجود به طر کلی ساختارها و نحوه‌های اساسی وجود» نام دارد دارای یک فصل با نام «مساله‌ی فرق هستی شناختی» است.

کتاب مسائل اساسی پدیدارشناسی با روش پدیدارشناسانه‌ی هستی‌ شناسی،‌ موخره‌ کشنده به طبع و نشر، نمایه‌ کسان،‌ واژه‌نامه و نقل‌ها از متن یونانی به پایان رسیده است.

کتاب مسائل اساسی پدیدارشناسی نوشته مارتین هایدگر با ترجمه پرویز ضیاء شهابی در ۴۳۳ صفحه به بهای ۳۰۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۲ از سوی انتشارات مینوی خرد به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612