کد خبر:2069
پ
ketabkhane-m

مرمت بیش از پانزده نسخه خطی نفیس در کتابخانه مجلس

در تیرماه در بخش مرمت کتابخانه مجلس شورای اسلامی، با همکاری نیروهای این بخش بیش از چهل نسخه خطی، روزنامه و کتاب چاپی مرمت و به بخش‌های مربوطه تحویل داده شد.

میراث مکتوب – در تیرماه در بخش مرمت کتابخانه مجلس شورای اسلامی، با همکاری نیروهای این بخش بیش از چهل نسخه خطی، روزنامه و کتاب چاپی مرمت و به بخش‌ های مربوطه تحویل داده شد.
حسینعلی جعفریان، مدیر بخش مرمت کتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت کتابخانه مجلس با اعلام این خبر گفت: در تیر ماه بیش از پانزده جلد نفیس از نسخه‌های خطی کتابخانه مجلس توسط نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص در رشته مرمت آثار تاریخی مرمت گردید.
وی افزود: مرمت چهار مجلد روزنامه قدیمی مربوط به بخش نشریات کتابخانه و همچنین ۲۲ جلد کتاب چاپی نفیس نیز جزو دیگر کارهایی است که در بخش مرمت کتابخانه مجلس انجام شد.
جعفریان گفت: نسخه‌های خطی غالباً به دلیل شرایط نگهداری نامناسب و نحوه استفاده نامطلوب از آن در زمان‌های گذشته دچار آسیب ‌دیدگی‌های فیزیکی هستند که مرمت و بازسازی این بخش‌ها زمان و حوصله بالایی را می‌ طلبد که به آن مهارت اجرائی و دانش فنی لازم را نیز باید افزود.
منبع: کتابخانه مجلس شورای اسلامی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612