کد خبر:2456
پ
noorani-m

ذکر جمیل نورانی

آقای نورانی علاوه بر فضایل و محاسن فراوانی که خصایص ذاتی او بود، از نعمت سخنوری نیز به خوبی بهره مند بود. او بسیار خوش صحبت و لحن آرام و دلنشینی داشت، سخنانش جذاب بود و بر دل می نشست.

میراث مکتوب- «آقای نورانی علاوه بر فضایل و محاسن فراوانی که خصایص ذاتی او بود، از نعمت سخنوری نیز به خوبی بهره مند بود. او بسیار خوش صحبت و لحن آرام و دلنشینی داشت، سخنانش جذاب بود و بر دل می نشست. و از این رو فراوان از او تقاضا می شد که بر منبر رود و به وعظ و ارشاد بپردازد. آخرین سخنرانی که از او شنیدم و به یاد دارم، در مجلس ترحیم مرحوم مبرور دکتر محمود افشار، والد ماجد مرحوم آقای ایرج افشار، بود…».
این بخشی از مقاله «ذکر جمیل نورانی» است که دکتر احمد مهدوی دامغانی آن را در در ویژه نامه احیاگر میراث به چاپ رسانیده است. در ادامه مطالبی درباره پرهیزکاری و مناعت و تقوای مرحوم نورانی را می توان از دیده گذراند.
احیاگر میراث (یادنامه استاد عبدالله نورانی)؛ به اهتمام دکتر احد فرامرز قراملکی و همکاری مستانه کاکایی؛ تهران: خانه کتاب؛ چاپ اول: ۱۳۹۱؛ قطع وزیری؛ ۶۴۰ صفحه؛ ۱۹۰۰۰ تومان

برای بهره گیری از این مقاله روی لینک «دریافت فایل» کلیک کنید.


دریافت فایل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612