کد خبر:3663
پ
hayeri-1

دکتر محمدحسن حائری مصحح دیوان غالب دهلوی درگذشت

دکتر محمدحسن حائری پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی درگذشت

میراث مکتوب – دکتر محمدحسن حائری پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی درگذشت.
دکتر محمدحسن حائری روز یکشنبه، ۲۰ مرداد ماه، پس از جلسه‌ دفاع که در دانشگاه ادبیات کرج برگزار شد جان به جان آفرین تسلیم کرد.
پیکر دکتر محمدحسن حائری فردا (سه‌شنبه ۲۲ مرداد) ساعت ۱۰ صبح از مقابل دانشکده‌ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی تشییع و در بهشت‌ زهرا به خاک سپرده می‌شود.
مراسم ترحیم این استاد فقید دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی نیز روز پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب واقع در میدان صنعت برگزار خواهد شد.
زنده یاد دکتر محمدحسن حائری عضو هیئت علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی بود که از آثار او می توان به تصحیح دیوان غالب دهلوی، منات خیال‌، راه گنج و صائب و شاعران طرز تازه اشاره کرد.مرکز پژوهشی میراث مکتوب درگذشت این استاد دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی را به خانواده محترم ایشان و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می نماید.
………………………………………………….

نظر کاربر: ایشان مردی فروتن، خلیق و دانش پرور بودند. پژوهشهای ادبی ایشون در حوزه میراث مشترک ایران و شبه قاره هند و پاکستان از جمله تصحیح غزلیات غالب دهلوی که میراث مکتوب نشر داده ستودنی است. درگذشت این استاد فرزانه را به خانواده میراث مکتوب و استادان و دانشجویان ادب فارسی تسلیت میگم.

نظر کاربر: علی
ایشان بسیار فرد محترم و فرهیخته ای بود.در گذشت ایشان ضربه جبران ناپذیری به دانشگاه و ادبیات کشور وارد کرد.روحش شاد و یادش گرامی

نظر کاربر: نورا
به قول شاعر:از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش….. هنوز باور نمی کنم که دیگر هرگز استاد را نخواهم دید.

نظر کاربر: مرضیه
گفتی تا شقایق هست زندگی باید کرد شقایق هست اما استاد عزیزم تو نیستی چه باید کرد؟انقدر خبر درگذشتت سنگین وجانسوز است که به دشواری به باور مینشیند استاد عزیزم سالهاست که از بزرگواری فروتنی ومهربانیت برای دانشجویانم گفته ام چگونه امسال از سجایای تو بگوییم وقتی که نیستی وزبانم برای بیان خوبیهایت قاصر است.

نظر کاربر: مهدی
ایشان را در یک جلسه دفاع پایان نامه در کرمانشاه زیارت کردم. بسیار انسان متواضع و با سوادی بودند. خدا رحمتشان کند.

نظر کاربر:شیما
کلمات را یارای تسلی این غم نیست. خداوند به همه دوستداران آن استاد فرزانه و جاودانه، صبر عطا فرماید.

نظر کاربر: بسیار دلسوز و مهربان بودند. و از دانشجویان خود شناخت باورنکردنی‌ای داشتند. خدایش رحمت کند.

نظر کاربر: دانشکده تحصیلات تکمیلی
انسان های بزرگ و مردمی هیچ وقت نمی میرند و یادشان باقی است. شاگردهای آن مرحوم نیز یاد آن عزیز را زنده خواهند کرد. خدایش قرین رحمت کند انسان مودب و افتاده ایی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612