کد خبر:32316
پ
۱۶۹۰۱۱۰۰۳۱-۹-۶-۲

دوره آموزشی «بررسی ویژگی‌های مرقع‌سازی در هنر ایران»

دوره آموزشی «بررسی ویژگی‌های مرقع‌سازی در هنر ایران» با تدریس استاد مجید فداییان در چارچوب مدرسه تابستانی ملک برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- دوره آموزشی «بررسی ویژگی‌های مرقع‌سازی در هنر ایران» با تدریس استاد مجید فداییان در چارچوب مدرسه تابستانی ملک برگزار می‌شود.

سرفصل‌ها و موضوع‌های این دوره آموزشی، بررسی مرقع‌سازی در ایران، تاریخچه و تکنیک‌های مرقع‌سازی از دوره تیموری تا پایان روزگار قاجار، معرفی نمونه‌های نفیس و خاص مرقعات به ویژه دو مرقع هند و ایرانی و گلشن موجود در کاخ گلستان خواهد بود. مدرس این دوره، افزون بر معرفی این دو مرقع، همه قطعات و اجزایشان را به نمایش می‌گذارد و هرکدام را تحلیل می‌کند.

دوره آموزشی «بررسی ویژگی‌های مرقع‌سازی در هنر ایران» در ۴ جلسه برگزار می‌شود. دوستداران حضور در این دوره آموزشی می‌توانند برای نام‌نویسی و دریافت آگاهی‌های بیش‌تر به سامانه مدیریت آموزشی ملک به نشانی «​club.malekmuseum.org» مراجعه کنند.

استاد مجید فداییان، نگارگر، عکاس و کارشناس هنرهای ایرانی در زمینه نقاشی و خوش‌نویسی است. او با تجربه و پیشینه‌ای بیش از سی ساله در زمینه آموزش هنرهای سنتی، گواهی‌نامه درجه یک هنری دارد. این نگارگر نمایشگاه‌هایی فراوان در ایران و کشورهای دیگر برگزار کرده و مدیریت هنری طراحی و چاپ بسیاری از کتاب‌های نفیس را در سالیان اخیر برعهده داشته است. فداییان دوره‌ها و کارگاه‌های گوناگون هنری را در گذشته در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار کرده که همواره با استقبال هنرجویان روبه‌رو بوده است.

 

بررسی ویژگی‌های مرقع‌سازی در هنر ایران

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612