کد خبر:3068
پ
negarg-m

تجلی هویت ایرانی اسلامی در نگارگری ایرانی

هویت محوری‌ترین موضوع در تریبت است، به طوری که در فلسفۀ تربیت در جمهوری اسلامی از مجموعه اسناد پشتیبان طرح تحول بنیادی «هویت» به عنوان موضوع تربیت آمده است تربیت عبارت است از فعالیت سازماندهی شده در جهت شکل‌گیری و تعالی هویت

میراث مکتوب – هویت محوری‌ترین موضوع در تریبت است، به طوری که در فلسفۀ تربیت در جمهوری اسلامی از مجموعه اسناد پشتیبان طرح تحول بنیادی «هویت» به عنوان موضوع تربیت آمده است تربیت عبارت است از فعالیت سازماندهی شده در جهت شکل‌گیری و تعالی هویت.
نقاشی ایرانی بیش از آنکه با طبیعت مأنوس و بدان وابسته باشد دلبسته گسترش اندیشه در عالم نامحسوس است. هنرمندان این رشته راویان اسرار نهفته‌ای هستند که جز با آزادی عمل دامنه گسترده خیال قلم گیریهای ظریف و درخشش رنگها شکل نمی‌گیرد.
آنچه در بالا مطالعه کردید بخشی از مقاله «تجلی هویت ایرانی اسلامی در نگارگری ایرانی» نوشته سیده منصوره رحیم‌آبادی است که در فصلنامه رشد آموزش هنر، شماره ۳۳، فروردین ۱۳۹۲ به چاپ رسیده است.

برای بهره‌گیری از متن کامل این مقاله بر روی فایل پایین کلیک کنید.

توضیح تصویر: نگاره دو دینار از کتاب مقامات حریری – عربی – بغداد – ۱۲۳۷ میلادی

………………………………………………….

نظر کاربر: عیسا امیری چولاندیم
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ – ۱۹:۴۱

سلام و سپاس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612