کد خبر:38359
پ
مرکز نسخه_پژوهی

خدمات مرکز نسخه‌پژوهی در قم

مرکز نسخه‌پژوهی، به تازگی و با هدف ارائۀ خدمات و منابع و متون به پژوهشگران، از سوی ابوالفضل حافظیان بابلی در مجتمع فرهنگی ناشران قم راه‌اندازی شده است.

میراث مکتوب- مرکز نسخه‌پژوهی، به تازگی و با هدف ارائۀ خدمات و منابع و متون به پژوهشگران، از سوی ابوالفضل حافظیان بابلی در مجتمع فرهنگی ناشران قم راه‌اندازی شده است.

مرکز نسخه‌پژوهی محل رفت و آمد پژوهشگران حوزه مخطوطات اعم از فهرست‌نگاری نسخ خطی، کتابشناسی و نسخه‌پژوهی و تصحیح متون کهن فارسی و عربی است. در این مرکز گفتگوهای علمی و تبادل اطلاعات در زمینۀ کتاب‌های تازه‌چاپ و نسخه‌های نویافته و فهارس و تراجم جریان دارد و منابع کمیاب و نایاب موجود در مرکز در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

در مرکز نسخه‌پژوهی ارزیابی نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی از طریق مراجعۀ حضوری و دیدار نسخه از نزدیک و یا ارسال تصاویر نسخه از طریق فضای مجازی برای مالکان نسخ انجام می‌شود.

به دوستان دانشجو و طلاب حوزه علمیه نیز مشورت‌هایی برای تدوین پایان‌نامه تحصیلی‌شان ارائه می‌شود.

در بخش دیگر مرکز که کتاب‌یاب ترنج نامیده شده، کتاب‌های متنوعی در زمینه‌های گوناگون عرضه می‌شود؛ چه کتب قدیمی و چه چاپ‌های جدید.

کتاب‌ها در موضوعاتی همچون عرفان، فلسفه، ادبیات فارسی و عربی، دیوان‌های شعر فارسی و عربی، منابع حدیثی، فقهی، تفسیری، تاریخی به ویژه زندگی‌نامه‌های دانشمندان، روانشناسی، رمان‌های خارجی و ایرانی، کتاب‌های هنری و آلبوم‌های نفیس خارجی، فهارس نسخ خطی و کتابشناسی‌ها، سفرنامه‌ها و … است.

این مرکز در غنی‌سازی کتابخانه‌های تخصصی کوشش می‌نماید و منابع مورد نیاز و بعضاً کمیاب پژوهشگران را تهیه می‌کند.

مدیریت مرکز با 30 سال سابقۀ کار مستمر در حوزۀ کتابشناسی، نسخه‌شناسی و تراجم و تألیف و نشر ده‌ها کتاب و مقاله در این زمینه و آشنایی گسترده با منابع خطی و چاپی، عزم خود بر همکاری و حمایت از کتابخانه‌ها و مؤسسات و مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشگران در تأمین منابع علمی مورد نیازشان را اعلام می‌نماید.

آدرس: قم – بلوار معلم – مجتمع فرهنگی ناشران قم – طبقه اول – واحد 133

ساعات مراجعه و پاسخگویی تلفنی: بعد از نماز مغرب تا ساعت 9 شب

شماره تماس: ۳۷۸۴۲۶۷۵-۰۲۵

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر در کانال این مرکز در شبکه اجتماعی ایتا عضو شوند.

همچنین کانال‌های این پایگاه در دیگر شبکه‌های اجتماعی به زودی راه‌اندازی و آدرس آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مرکز نسخه پژوهی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612