کد خبر:31084
پ
۱۴۰۲۰۳۲۰–poster-Ramayana-3

حماسۀ رامایانا در آیینۀ نسخ خطی فارسی هند و معرفی اولین رامایانای ایرانی

یکصد و شصت و ششمین نشست مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با عنوان «حماسۀ رامایانا در آیینۀ نسخ خطی فارسی هند و معرفی اولین رامایانای ایرانی» با سخنرانی دکتر امیرحسین ذکرگو برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و شصت و ششمین نشست تخصصی این مؤسسه با عنوان «حماسۀ رامایانا در آیینۀ نسخ خطی فارسی هند و معرفی اولین رامایانای ایرانی» با سخنرانی دکتر امیرحسین ذکرگو، استاد افتخاری دانشگاه ملبورن و استاد بین‌الملل دانشگاه تهران، برگزار می‌شود.

امیر حسین ذکرگو متخصّص در حوزۀ ادیان شرقی (بودیزم، هندوئیزم و اسلام)، هنرمند، مورّخ هنر، و هندشناس است. وی بخشی از تحصیلات عالیۀ خود را در حوزۀ هنرهای تجسمی (نقاشی و ارتباطات تصویری) در آمریکا، و بخش دیگر را در حوزۀ شرق‌شناسی، هندشناسی، نسخه‌های خطی و کتیبه‌نگاری اسلامی در هند به پایان رساند. از وی ۱۸ جلد کتاب به زبان‌های فارسی و انگلیسی و بیش از ۱۰۰ مقالۀ پژوهشی به زبان‌های انگلیسی، فارسی و اردو در نشریات بین‌ا‌‌لمللی و داخلی به چاپ رسیده است.

 وی در چهار دهۀ گذشته به تدریس دروس گوناگون از جمله طراحی، نقاشی، مبانی هنرهای تجسمی، تاریخ و فلسفۀ هنر شرق، تاریخ هنر اسلامی، فلسفۀ هنر اسلامی، مطالعات تطبیقی هنر، ادیان و مکاتب فلسفی هند، ادیان و اساطیر هند، و مطالعات فرهنگی هند مشغول بوده است.

این نشست روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۶، در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان دانشگاه و خیابان ابوریحان، شمارۀ ۱۱۸۲ (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد ۸ برگزار خواهد شد.

 

 

حماسۀ رامایانا در آیینۀ نسخ خطی فارسی هند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612