پ

نشست «حماسۀ رامایانا در آیینۀ نسخ خطی فارسی هند»

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و شصت و ششمین نشست تخصصی این مؤسسه با عنوان «حماسۀ رامایانا در آیینۀ نسخ خطی فارسی هند و معرفی اولین رامایانای ایرانی» با سخنرانی دکتر امیرحسین ذکرگو، استاد افتخاری دانشگاه ملبورن و استاد بین‌الملل دانشگاه تهران، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، ضمن معرفی دکتر ذکرگو، مروری بر فعالیت‌های مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در حوزه میراث مشترک ایران و هند داشت.

پس از آن دکتر ذکرگو به بیان مطالب خود پرداخت. وی در ابتدا خلاصه‌ای از حماسه رامایانا گفت و سپس نسخ خطی فارسی این حماسه را معرفی کرد. وی در بخش پایانی سخنرانی‌اش به معرفی کتاب در دست انتشار خود با عنوان «اولین رامایانای ایرانی» پرداخت. به گفتۀ دکتر ذکرگو این کتاب که مشتمل بر متن حماسه رامایانا به فارسی، نگاره‌هایی از نسخ مختلف این اثر، شرح این نگاره‌ها و فرهنگ‌نامه رامایانا است و در بیش از ۱۰۰۰ صفحه تدوین شده، حاصل ۳۵ سال پژوهش و نگارش است و انتظار می‌رود تا یک یا دو سال آینده چاپ و منتشر شود.

در زیر فیلم این جلسه و پایین‌تر تصاویری از این نشست را می‌بینید.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612