کد خبر:36194
پ
اسلامی ندوشن ۴

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری دکتر اسلامی ندوشن

پیکر دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن ۲۸ آبان‌ به ایران می‌رسد و پس از برگزاری مراسم تشییع در تهران در ۲۹ آبان، ۳۰ آبان‌ در نیشابور و در جوار آرامگاه عطار به خاک سپرده می‌شود.

میراث مکتوب- کانال اطلاع‌رسانی محمدعلی اسلامی ندوشن در اطلاعیه‌ای جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری این نویسنده را تشریح کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: «بر اساس وصیت‌نامه مرحوم ندوشن «اگر فوت خارج از ایران بود، پیکرم به ایران منتقل شود.» تلاش‌هایی طی چند ماه گذشته برای انتقال پیکر مرحوم به ایران انجام شد و مراسم تشییع روز ۲۹ آبان ماه به شرح ذیل انجام خواهد شد:

  • در صبح روز ۲۸ آبان پیکر استاد وارد ایران شده و مراحل اسلامی و اداری موضوع طی خواهد شد.
  • مراسم تشییع طبق وصیت استاد ندوشن در دانشگاه تهران خواهد بود و بر این اساس در ساعت ۸ صبح روز ۲۹ آبان تشییع پیکر از جلوی دانشکده ادبیات (در جلوی مجسمه حکیم فردوسی توسی) در دانشگاه تهران بر دستان دانشجویان و علاقه‌مندان ایشان آغاز شده و در جلوی مسجد دانشگاه تهران پایان خواهد پذیرفت.
  • حدود ساعت ۹:۳۰ صبح اقامه نماز بر پیکر استاد در مؤسسه روزنامه اطلاعات انجام و آیین بزرگداشت برگزار خواهد شد که با سخنرانی اساتید حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر همراه خواهد بود. (پوستر این آیین متعاقباً منتشر خواهد شد).
  • روزنامه اطلاعات مجموعه‌ای از ۸۰ یادداشت اسلامی ندوشن در روزنامه اطلاعات در دست انتشار دارد که تا پایان آبان منتشر خواهد شد.
  • در نهایت ۳۰ آبان پیکر مرحوم ندوشن در نیشابور به خاک سپرده می‌شود. در بعدازظهر این روز نیز در فرهنگسرای این شهر آیین بزرگداشتی به یاد استاد ندوشن برگزار می‌شود.
  • جزئیات روی سنگ قبر توسط مرحوم اسلامی ندوشن پیش از این مشخص شده بود که همراه با شعری از حافظ شیرازی توسط یکی از خوشنویسان به خط نستعلیق نوشته شده و سپس حکاکی خواهد شد».
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612