کد خبر:32050
پ
۵۹۹۴۳۷۱۹۸۳۰۱۵۵۲۵۵۵۴_۱۲۱-۳

تقدیر یونسکو از مؤسسۀ میراث مکتوب برای ثبت آثار مولانا در حافظه جهانی

حافظۀ جهانی یونسکو از مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب برای تلاش در جهت ثبت مشترک کلیات مولانا (آثار کامل مولانا) در حافظه جهانی تقدیر کرد.

میراث مکتوب- حافظۀ جهانی یونسکو از مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب برای تلاش در جهت ثبت مشترک کلیات مولانا (آثار کامل مولانا) در حافظه جهانی تقدیر کرد.

در نامه‌ای که به تازگی از طرف آقای توفیق جلسی دستیار مدیرکل ارتباطات و اطلاعات یونسکو برای مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب و کشورهای ثبت‌کنندۀ کلیات مولانا (آثار کامل مولانا) ارسال شده است ذکر شده است که:

باعث خوشحالی من است به اطلاع شما برسانم که بنا به توصیۀ کمیتۀ مشورتی بین المللی برنامۀ حافظه جهانی، در چهاردهمین نشست عادی خود که از ۸ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۸ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۱) در محل سازمان یونسکو در پاریس و همچنین در نشست فوق‌العاده‌ای که به صورت آنلاین در ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ (۲۲ فروردین ۱۴۰۲) برگزار شد، هیئت اجرایی در دویست و شانزدهمین جلسه خود، ثبت جهانی کلیات مولانا (آثار کامل مولانا) در حافظه جهانی را به تصویب رسانید.

به همین دلیل، گواهینامه‌ای به امضای خانم اُدره آزوله مدیر کل یونسکو، ضمیمه شده است. ثبت این میراث مستند در فهرست حافظۀ جهانی نشان‌دهندۀ ارزش ویژۀ آن است و نشان می‌دهد که باید به نفع بشریت از آن محافظت شود. ثبت این اثر همچنین فرصتی عالی برای جلب توجه به اهمیت حافظه جمعی و حفاظت از آن برای امکان دسترسی هر چه بیشتر مردم است.

در همین راستا، ما همچنین از شما دعوت می‌کنیم تا با الصاق لوحی که می‌تواند در مراسمی ویژه از آن رونمایی شود، یا با برگزاری مراسمی ویژه، نام آن را به عنوان بخشی از حافظۀ جهانی گرامی بدارید.

به پیوست دستورالعمل‌هایی را که در مورد استفاده از لوگوی حافظۀ جهانی داریم ملاحظه می‌کنید و امیدواریم این موضوع توجه بیشتری به حفظ میراث مستند را در بر داشته باشد.

شایان ذکر است کلیات مولانا (آثار کامل مولانا) با همراهی و همکاری کشورهای ایران، ترکیه، تاجیکستان، بلغارستان، آلمان و ازبکستان در فهرست آثار حافظۀ جهانی یونسکو قرار گرفت.

 

تقدیر یونسکو از مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب

تقدیر یونسکو از مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب

 

 

ثبت آثار مولانا در حافظه جهانی یونسکو

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612