کد خبر:4213
پ
khani-m

تصحیح دیگری از تاریخ خانی

تاریخ خانی متن تصحیح شده نسخه‌ای از تاریخ چهل ساله ۸۸۰ تا ۹۲۰ هجری قمری گیلان است که به وسیلهٔ «افشین پرتو» تصحیح و توسط فرهنگ ایلیا منتشر شده است

میراث مکتوب – تاریخ خانی متن تصحیح شده نسخه‌ای از تاریخ چهل ساله ۸۸۰ تا ۹۲۰ هجری قمری گیلان است که به وسیلهٔ «افشین پرتو» تصحیح و توسط فرهنگ ایلیا منتشر شده است.

این کتاب پیشتر به همت دکتر منوچهر ستوده در سال ۱۳۵۲ شمسی در تهران منتشر شده بود و افشین پرتو دیگر بار، اما از روی نسخه چاپی که در ۱۲۷۴ هجری در چاپخانه آکادمی پادشاهی روسیه به چاپ رسیده بود، ویراست حاضر را فراهم آورده است.

علی بن شمس الدین بن حاجی حسین لاهیجی، کتاب تاریخ خانی را به دستور خان احمدخان کیایی، از فرمانروایان کیاییان، نگاشته است.

کیاییان، که مرکز حکومتشان لاهیجان بود، یکی از حکومت های محلی ایران در قرن نهم و دهم بودند که در این کتاب تاریخ فرمانروایی سه تن از آنان را به تحریر درآورده است.

تاریخ خانی در ۳۷۳ صفحه مصور و بهای ۷۹ هزار ریال در مرکز تامین و عرضه متون کهن ایرانی میراث مکتوب برای علاقه مندان موجود است.

معرفی کتاب از سید مهدی جهرمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612